Senaste nytt

Apple Pay

Tack för snabbt svar! Klart det är så :)

Någon gissning kring hur det är med övriga förmånerna så som Pontus, hyrbilsföräkringarna eller exempelvis dining-erbjudanden? Om vi förutsätter att åtminstone samtliga ställen accepterar kontaktlösa betalningar via Amex?

Det beror nog på. Har svårt att se några issues med hyrbilsförsäkringar (händer något så lär de inte betala ut om man inte täcks av försäkringen) men hade jag varit tex. Pontus så hade jag kanske inte släppt in folk bara för de har ett amex platinum i någon pay-lösning om det inte går att se vem som är kortinnehavaren. Går väl att lägga till samma amex i flera telefoner.

Men har jag provat - nej.

På Pontus dras det fysiska kortet som en del av incheckningsproceduren för att få komma in i loungen. Skippa snuttefiltar såsom Applepay, ta med det fysiska kortet.

Är ingen superfan av Apple Pay, men det är ett trevligt komplement när vanliga kort strular som jag haft stor nytta av i modern tid:

1.
När jag var i USA för en dryg vecka sedan tänkte jag testa Lyft istället för Uber3, av den enkla anledningen att det var mer eller mindre halva priset. Hade problem med att registrera mig i appen som ny användare, delvis för att inget av mina kort accepterades att sparas i appen. Testade Apple Pay. Fungerade utmärkt.

2.
Skulle köpa en sak i tesla-appen idag. American Express fungerade inte, trots att det borde fungera. Ringde till och med Amex och frågade vad som var knas. De hävdade att det var knas på leverantörens sida. Testade att betala med Apple Pay, med Amex som underliggande. Fungerade perfekt.

Är ingen superfan av Apple Pay, men det är ett trevligt komplement när vanliga kort strular som jag haft stor nytta av i modern tid:

1.
När jag var i USA för en dryg vecka sedan tänkte jag testa Lyft istället för Uber3, av den enkla anledningen att det var mer eller mindre halva priset. Hade problem med att registrera mig i appen som ny användare, delvis för att inget av mina kort accepterades att sparas i appen. Testade Apple Pay. Fungerade utmärkt.

2.
Skulle köpa en sak i tesla-appen idag. American Express fungerade inte, trots att det borde fungera. Ringde till och med Amex och frågade vad som var knas. De hävdade att det var knas på leverantörens sida. Testade att betala med Apple Pay, med Amex som underliggande. Fungerade perfekt.
Betalar alltid med Apple Pay vid onlineköp om det finns som alternativ… skitsmidigt, dubbelklick på av/på-knappen och köpet är klart. Plus att man slipper lämna ut kortuppgifter.

Jag försöker alltid köra ApplePay vid alla köp oavsett var. Sjukt smidigt med klockan och dessutom i princip aldrig pinkod(speciellt bra i pandemitider)

Funkar 98% av fallen i mitt liv
Undantag tanka på preem

Så oftast lämnar jag plånboken hemma numera :)

• Gilla
Reactions: ekf
Toppen