Senaste nytt

Apple Pay

lucasd

Medlem
Som tidigare diskuterats i tråden har vissa haft problem med att kortets design/utseende inte ser rätt ut i Wallet. Nu har vi haft Apple Pay ett tag, kvarstår problemet för fler än mig? Jag har ett Amex Elete (kreditkort) och har vid flera tillfällen raderat och lagt till kortet på nytt.

Sätt flera exempel på användare som fått sitt Premium med rätt design så mindre intresserad av huruvida dessa kort visas korrekt :)
Nu har jag visserligen ett Premium, men det visas fortfarande felaktigt. Testat att lägga till och ta bort någon gång. Det är också ett kreditkort.

019ea327a9b25e066e889d549be291a4.jpg
 

ESGP

Medlem
Nu har jag visserligen ett Premium, men det visas fortfarande felaktigt. Testat att lägga till och ta bort någon gång. Det är också ett kreditkort.
Intressant! Undra vad detta kan bero på.... Var du också väldigt tidig på att koppla kortet till Apple Pay? Gjorde det bara en stund efter nyheten släpptes. Kanske var något tidigt fel som kommer förfölja detta kortnummer :)
 

lucasd

Medlem
Intressant! Undra vad detta kan bero på.... Var du också väldigt tidig på att koppla kortet till Apple Pay? Gjorde det bara en stund efter nyheten släpptes. Kanske var något tidigt fel som kommer förfölja detta kortnummer :)

Ja, det var jag! I samband med det rapporterades det här i tråden att vissa ändå fick generiska bilden och andra fick kortet. Verkar på något sätt ha varit en slump.

För mitt Platinum fungerar det dock. La till båda samtidigt...
 

ESGP

Medlem
Ja, det var jag! I samband med det rapporterades det här i tråden att vissa ändå fick generiska bilden och andra fick kortet. Verkar på något sätt ha varit en slump.

För mitt Platinum fungerar det dock. La till båda samtidigt...
Samma här, Amex Platinum ser korrekt ut i min Wallet.
 

hallgren

Medlem
Jag la in mitt Premium-kort direkt när det var möjligt och fick rätt utseende på det, men under hösten bytte jag till Elite och på det fick jag det generiska grå kortet.
 

Non-stop

Medlem
Jag registrerade mitt Elite samma dag som det var möjligt och fick det grå kortet. Testade att ta bort och lägga till kortet igen för ett par veckor sedan och sen dess har jag haft rätt utseende.
 

ESGP

Medlem
Gjorde du något annorlunda? Mitt visas fortfarande som ovan :(
Tog bort kortet från min Apple Watch och telefon. Därefter körde jag in kortet igen. Fick en förfrågan om det var mitt Elete-kort jag ville lägga till igen men tryckte då på lägg till annat kort och scannade in uppgifterna. Efter bekräftelsen kom bilden upp och allt är nu frid och fröjd.
 
Toppen