Delayed
Medlem
Kan återkoppla med att lunchrestaurangen hade rätt. Enbart ett belopp fakturerades så tekniken fungerade.Amex kan bara se att det finns två reservationer men lunchrestaurangen trodde att bara ett belopp skulle komma att debiteras.
Kan återkoppla med att lunchrestaurangen hade rätt. Enbart ett belopp fakturerades så tekniken fungerade.Amex kan bara se att det finns två reservationer men lunchrestaurangen trodde att bara ett belopp skulle komma att debiteras.
Ja det är nytt, har inte fungerat tidigare men nu funkar det.I sponsrat fb-inlägg från Amex idag, ang apple pay: "Nu kan du handla något smått och gott på Pressbyrån och 7eleven (gäller ej på Shellbutiker). Snabbt och enkelt.". Visst är väl det nytt?
Det funkar överallt där Amex contactless funkar, dvs i princip bara Ica gruppen.Hunnit prova apple pay via min nya watch4 från USA på ICA igår där det fungerade utan besvär. Dock trist att det inte gick att lägga in ica-kortet också i wallet.
På hemköp däremot kom det upp att amex inte gäller. Detta stämmer dock inte då det gick bra med kortet i maskinen.
Fortsätt gärna uppdatera nya köpställen!
Det funkar överallt där Amex contactless funkar, dvs i princip bara Ica gruppen.
Jag har aldrig lyckats med NFC på Pressbyrån eller 7-Eleven, tvingas alltid ta chip. iZettle funkar!Och Pressbyrån, 7-Eleven samt ställen med iZettle också väl?
Jag har aldrig lyckats med NFC på Pressbyrån eller 7-Eleven, tvingas alltid ta chip. iZettle funkar!
Härligt!Det är nytt sedan mitten o på december att det funkar hos Reitangruppen (Pressbyrån och 7-11) med Apple Pay med kopplad Amex.