Senaste nytt

Apple Pay

Hunnit prova apple pay via min nya watch4 från USA på ICA igår där det fungerade utan besvär. Dock trist att det inte gick att lägga in ica-kortet också i wallet.

På hemköp däremot kom det upp att amex inte gäller. Detta stämmer dock inte då det gick bra med kortet i maskinen.

Fortsätt gärna uppdatera nya köpställen!

Hunnit prova apple pay via min nya watch4 från USA på ICA igår där det fungerade utan besvär. Dock trist att det inte gick att lägga in ica-kortet också i wallet.

På hemköp däremot kom det upp att amex inte gäller. Detta stämmer dock inte då det gick bra med kortet i maskinen.

Fortsätt gärna uppdatera nya köpställen!
Det funkar överallt där Amex contactless funkar, dvs i princip bara Ica gruppen.

Som tidigare diskuterats i tråden har vissa haft problem med att kortets design/utseende inte ser rätt ut i Wallet. Nu har vi haft Apple Pay ett tag, kvarstår problemet för fler än mig? Jag har ett Amex Elete (kreditkort) och har vid flera tillfällen raderat och lagt till kortet på nytt.

Sätt flera exempel på användare som fått sitt Premium med rätt design så mindre intresserad av huruvida dessa kort visas korrekt :)

Toppen