Senaste nytt

Använder du underhållningssystemet på långflygningar?

Finns det karta använder jag den, händer väl att jag kan kolla en film. Men överlag tycker jag det är rätt onödigt, tyckar man borde spara vikt och plats genom att plocka bort. Vem har inte med dator/iPad och allt vad det nu kan vara idag?

Som jag skrev innan så använder jag bara kartan. Men mitt intryck när jag flyger är att folk mest tittar på film när man tittar runt i planet. Fast när jag har pratat med ett antal IFE leverantörer så bekräftar dom det som skrivs i denna tråd, kartan är den överlägset mest använda IFE produkten och därför har leverantörerna lagt ner väldigt mycket jobb på kartorna i den senaste generationen IFE, med olika kartvyer, 3D vyer och mer flygstatistik.

Eftersom jag väldigt sällan går på Bio, så är jag ganska nöjd att SAS (enligt mig) ibland har ganska nya svenska filmer på sina plan. Så svar JA, jag använder IFE:n ibland. Men jag har även datorn med mig, så egentligen behövs den inte.

Jodå jag använde IFE:n och kollar kartan absolut, blir film eller någon serie. Sen har jag ibland bara på en film för att ha något ljud "i öronen" när jag läser eller så.

När jag flyger med asiatiskt flygbolag väljer jag att titta på japansk eller kinesisk film.
De filmerna kommer sällan till Sverige, inte ens som hyrfilm så det är ett av få tillfälle jag kan se dessa filmer.

Använder främst karta/kamera på IFE och lyssnar på musik. Tycker filmupplevelsen blir för dålig på den lilla skärmen, kan bli något avsnitt av en komediserie ibland.

Brukar alltid kolla igenom vilka filmer och serier det finns i början av flygningen, hittar jag någon ny film/serie som jag inte sett och tycker verkar bra tittar jag självklart på den. Annars finns alltid dator i backup. Kartorna används alltid.

Undantaget för användning av IFE är om jag sitter i bulkhead, då är det bara jobbigt med en skärm som flänger runt och är i vägen.

Toppen