Oftast bara för karta och flyginfo. Råkar det vara någon film jag inte sett kan det bli den, annars egen IFE i form av iPad med tidningar, böcker, spel, filmer osv.
Jag kollar också mest på karta och flyginformation. Ibland kan jag hitta någon intressant film jag kan tänka mig att se, men i övrigt försöker jag sova eller använder min iPad till spel eller läsning.
Jag använder kartan, och ibland blir det någon film. Föredrar att se på min laptop, men ibland finns det ingen bra yta att ställa laptopen på (även i C/F!) och då blir det IFE:n istället.
Kartan är alltid på. I business nöjer jag mig med kartan under måltidsservicen. Sitter gärna och filosoferar och tittar på utsikten. Efter maten ser jag gärna en film. Efter det brukar jag tröttna och det är då bland annat jag skriver mina reseberättelser. En ny upplevelse med Emirates förra veckan BNE-CPH ToR vara att de hade hela serier, dvs alla avsnitten tillgängliga. Broadchurch en brittisk deckare i 10 delar kunde på så vis avnjutas i ett svep. Det krävdes 2 longhaul för denna binge watching. Broadchurch kan klart rekommenderas om du inte har sett den. Endast 1 mord som utreds i 10 avsnitt, i stil med Brottet.
Jag kollar mest på kartan samtidigt som jag lyssnar på P3 dokumentär i lurarna. Ibland ser jag en film eller serie, men det är först när dokumentärerna är slut.
Som filmnörd spanar jag gärna på nya filmer som kanske inte ens hunnit gå upp på bio på den svenska marknaden. Sen är det såklart betydligt mer lockande att använda IFE när man åker business och kan ligga i horisontal-läge och njuta med ett par Bose QC15 än när man sitter stel som en pinne i ekonomi. Då läser jag hellre.