Senaste nytt

Använder du underhållningssystemet på långflygningar?

Jag har alltid kartan på om jag inte använder IFE:n till något annat, ofta har jag medhavd underhållning på plattan men jag brukar kolla igenom vad som erbjuds på IFE:n, som när jag hittade finalmatchen i Australiensk hockey på Air Canada mellan YVR och LHR :p

Senast jag använde IFE var 2006, tror jag. Ni som vill ha kartfunktion, har ni testat att använda mobilens GPS och google maps eller liknande? I helgen testade jag i ungefär 10 minuter och det gick alldeles utmärkt. Fast jag hade också fönsterplats, det blir förmodligen bättre mottagning då.

Hvis det mot formodning skulle være en film jeg ikke har sett, men har lyst å se, så hender det jeg bruker IFE'en. Lufthansa er ganske gode på dette, så ved to tilfeller har jeg sett en hel film.

Ellers er jeg utelukkende på kartet under flyvninger. Hører mest musikk og ser ut vinduet (eller sover) :) Veldig avhengig av kartet for å føle meg trygg på hvor vi er, og se at vi skifter høyde hvis jeg hører endringer i motorduren - så det står på gjennom natten (sorry naboer...). Det skjer ofte at jeg våkner med et rykk og må sjekke fart, høyde og posisjon for å bli rolig igjen. Farten kan forøvrig bidra til å gi forståelse for hvorfor det er/ikke er turbulens.

Senast jag använde IFE var 2006, tror jag. Ni som vill ha kartfunktion, har ni testat att använda mobilens GPS och google maps eller liknande? I helgen testade jag i ungefär 10 minuter och det gick alldeles utmärkt. Fast jag hade också fönsterplats, det blir förmodligen bättre mottagning då.

Jag har testat olika Android mobiler men jag har aldrig lyckats att få GPS:en fungera under flygning.

Använder IFE för filmer och musik om ljud- och bildkvalitén är bra, vilket varierar. Har dock börjat gå över till surfplatta/laptop för att kollla film. Kartan får dock alltid stå på.

Jag tycker att det är skönt att det finns, men använder det inte alltid.

Brukar se film, lyssna på musik och så klart kartan! Det händer även att jag spelar black Jack och Tetris ( när det finns)

Kartan/kameror monterade på planet använder jag.

Film/serier tittar jag hellre på på min iPad eller MacBook Air. Dels för att jag själv kan välja vad jag vill se (internet har större utbud än ett IFE) men framförallt eftersom bildkvalitén på de flesta IFE-skärmar är urkass enligt min mening. Sen är det rätt skönt att slippa tvångstpausa när de rabblar på om allt möjligt i högtalarna på två-tre språk.

Använder IFE en hel del. Framförallt kartan, men även för filmer och serier.
Mitt problem med paddan är att jag idag främst använder streaming-tjänster för film och serier och det funkar ju inte direkt bra uppe i luften, oavsett om det finns Wifi eller ej installerat ombord.

Ni som har en massa underhållning på iPaden, var har ni fått/köpt den ifrån? iTunes?

Toppen