Senaste nytt

Anmäla Eurobonus till ARN (Allmänna reklamationsnämnden)

Jag håller med dig @palmen, men det finns inget i marknadsföringslagen som säger "You win some, you lose some". Eller "lär dig av dina misstag". Därav tycker jag det är en intressant fråga detta om det skulle prövas. Ej heller säger SAS att det skulle finnas mindre tillgång på dessa resor någonstans. De säger med reservation för tillgänglighet. Det kan ju tolkas som en friskrivning mot att vissa flyg inte har några lediga platser alls.

De säger med reservation för tillgänglighet. Det kan ju tolkas som en friskrivning mot att vissa flyg inte har några lediga platser alls.

Jag ser inte hur det kan tolkas på något annat sätt än att man inte kan vara säker på att det ska finnas bonusplatser på valfri destination en specifik dag.

Som konsument tycker jag att om jag har en bonuskupong på Coop som gäller för ett paket pepparkakor, så gäller den lika mycket som betalning som för den som betalar kontant för pepparkakorna. Därför kan det för en omedveten resenär kännas som lurendrejeri om det finns kvar flygstolar på en viss avgång om man betalar kontant, men de är slut för dem som betalar med bonuspoäng.

Sen en sak till. Uttrycket bonusplatser nämns inte någonstans, det enda man pratar om är olika sätt att betala sin resa. Iaf om man inte har en susning om att det finns olika typer.

Det är inte ett dugg svårt för oss här att tolka dessa regler. Vi vet dem i princip utan att ens läsa dem.

Lite OT: Hur funkar det på SJ? Är det lika bökigt att boka en bonusresa i deras lojalitetsprogram? Släpps det två eller liknande platser per avgång?

Som konsument tycker jag att om jag har en bonuskupong på Coop som gäller för ett paket pepparkakor, så gäller den lika mycket som betalning som för den som betalar kontant för pepparkakorna. Därför kan det för en omedveten resenär kännas som lurendrejeri om det finns kvar flygstolar på en viss avgång om man betalar kontant, men de är slut för dem som betalar med bonuspoäng.
Nja......Har pepparkakorna tagit slut för att dom skickat dessa erbjudanden till för många människor så blir du tyvärr utan.....Om dom inte på ren goodwill delar ut ett annat fabrikat som kompensation vilket jag sällan varit med om.

Lite OT: Hur funkar det på SJ? Är det lika bökigt att boka en bonusresa i deras lojalitetsprogram? Släpps det två eller liknande platser per avgång?
Oavsett svaret så haltar detta. Det är ofta inga problem att få tag på bonusplatser intra europa, det är intercontinentalt som det kan vara ett problem. Vad jag vet så kör inte SJ intercontinentalt?

Nja......Har pepparkakorna tagit slut för att dom skickat dessa erbjudanden till för många människor så blir du tyvärr utan.....Om dom inte på ren goodwill delar ut ett annat fabrikat som kompensation vilket jag sällan varit med om.

Oavsett svaret så haltar detta. Det är ofta inga problem att få tag på bonusplatser intra europa, det är intercontinentalt som det kan vara ett problem. Vad jag vet så kör inte SJ intercontinentalt?
Vad gäller pepparkakorna så hade de ju inte tagit slut, bara de två burkarna som var tilldelade cooperbjudandet. Alla andra som kunde köpas för pengar står kvar i hyllan.

Ang SJ så antar jag då att det inte direkt går att hitta Stockholm-Göteborg men det kryllar av platser mellan Stockholm och Västerås? ;) Skämt åsido, jag försökte inte göra en poäng, jag undrar hur deras program ser ut, för man kan väl köpa tågresor med SJ-poängen väl? Eller är det bara i kafévagnen de funkar?

Vad gäller pepparkakorna så hade de ju inte tagit slut, bara de två burkarna som var tilldelade cooperbjudandet. Alla andra som kunde köpas för pengar står kvar i hyllan.

Ang SJ så antar jag då att det inte direkt går att hitta Stockholm-Göteborg men det kryllar av platser mellan Stockholm och Västerås? ;) Skämt åsido, jag försökte inte göra en poäng, jag undrar hur deras program ser ut, för man kan väl köpa tågresor med SJ-poängen väl? Eller är det bara i kafévagnen de funkar?

Fast jag har varit med om att pepparkakorna (fast mitt fall jordgubbar vid midsommar....) dom tagit slut helt och då blir det inga alls......:(

Okej jag är med gällande SJ det är faktiskt intressant om vad som gäller för dom när det är bonusresor.... bara inga i denna tråd börjar jämföra reglerna. :)

Fast det alternativet (köpa SAS/Wideroe biljetten med poäng) erbjuder SAS EuroBonus också.
Om jag får dra parallell med pepparkakorskupongen, du får en burk pepparkakor så länge det finns i butiken om du använder två pepparkakorskupongerna.

Toppen