Senaste nytt

Anko van der Werff VD hos SAS säger ingen mer Asien trafik

Tomas E

Medlem
Eftersom resten av artikeln är bakom paywall så tycker jag ingressen är lite oklar. Inte mer än vad? Mer än det som flygs just nu (bara Shanghai) eller mer än det som just nu är planerat för kommande månad (Shanghai + Tokyo). Trafiken på Tokyo är ju schemalagd att återupptas några dagar i veckan om några veckor och har nyligen "gallrats".
 

NyfikenGrau

Medlem
SAS Har skickat in en begäran att få flyga över Ryssland. Svar väntar senast månadsskiftet mars/april.
Källa: kundtjänstmedarbetare som uppenbarligen läste innantill från internt mejl.

Mars/april, nämndes det vilket år..? Man undrar lite om denna begäran är allvarligt menad (eller har skickats över huvud taget).
 
Mars/april, nämndes det vilket år..? Man undrar lite om denna begäran är allvarligt menad (eller har skickats över huvud taget).
2023.

Jag lär boka om hur som helst. Går ju inte att dravvla på så här. Dessutom har jag en bilojett på ett datum dom har 0 avsikt att flyga på. Men kundtjänst såg inga kostigheter med detta.

sas_to2ornot2b.JPG
 

NyfikenGrau

Medlem
En ska väl också räkna in det faktum att Sas nuvarande långdistansflotta knappt räcker för dagens trafik.

Blev nyfiken och skaffade en månads abonnemang. En mening på slutet (och jag tror man får citera en enskild mening) var intressant, där det låter som att Asien är *orsaken* till den bantade flottan. Jag trodde det berodde på andra eller i varje fall fler skäl.
Udsigterne til en langvarig krig har også betydet, at SAS har været nødt til at skille sig af med flere langdistancefly i den igangværende Chapter 11-proces, hvor flere leasingaftaler er blevet ophævet.
 

SK989

Medlem
SAS Har skickat in en begäran att få flyga över Ryssland. Svar väntar senast månadsskiftet mars/april.
Källa: kundtjänstmedarbetare som uppenbarligen läste innantill från internt mejl.
I fjol ansökte Aeroflot om att få undantag från sanktionerna och trafikera Arlanda från Moskva med reguljärflyg under sommaren - den ansökan avslog svenska regeringen. Mot den bakgrunden tror jag knappast att ryska regeringen lär säga ja till en ansökan från SAS.

 
Toppen