Senaste nytt

ANA öppnar Tokyo Haneda-Stockholm under 2024 (tidigare planerat 2020)

Intressant att de tycker att det är värt besväret/pengarna att ha avtal med två olika loungeoperatörer på en så liten destination som Arlanda.

Det är så den japanska kulturen är. Det är inte så mycket utrymme för att avvika från standarden. Om alla andra destinationer har en "sämre" lounge för Premium Economy, ja då behöver också resenärer från Arlanda ha detta.

Jag noterade att NH222 ARN-HND även säljs som LH4950 vilket syns på IATA Matrix men går inte att boka online. Efter 4 samtal till LH så lyckades jag tillslut boka en open jaw med NH ut och LH hem. Blev billigare än vad LH skulle ha bara för utresan.

Vilka platser är bäst på denna linjen?

Jag brukar alltid försöka boka bulkhead då jag är ganska lång och vill ha utrymme för fötterna, vilket är viktigare för mig an ev störande ljud från galley.
1A, 1K är redan tagna vilket annars torde vara mina förstahandsval. Men på bilderna ser ANA ut att ha en ganska bred "footwell" så kanske inte är så viktigt med bulkhead? Vad säger ni om deras "tron-säten"?

Vilka platser är bäst på denna linjen?

Jag brukar alltid försöka boka bulkhead då jag är ganska lång och vill ha utrymme för fötterna, vilket är viktigare för mig an ev störande ljud från galley.
1A, 1K är redan tagna vilket annars torde vara mina förstahandsval. Men på bilderna ser ANA ut att ha en ganska bred "footwell" så kanske inte är så viktigt med bulkhead? Vad säger ni om deras "tron-säten"?
Jag flög 1K ut (Bulkhead) och 2F hem (Tronsätet). Benutrymmet är aningen bättre på 1K men förvarningsutrymme för saker på tronsätet är fantastiskt. Båda sätena känns rätt privata och jag har aldrig något problem med oljud från Galley.

Toppen