Senaste nytt

Amex värvningskampanj

Ny kampanj dök upp i mitt facebook-flöde. Synligt även i AMEX se appen.

453422362_510735831467816_5083800285013392805_n (1).jpg
452467844_7053678408068057_1741694517153872152_n (1).jpg

Gjorde precis en överföring av MR poäng till SAS Eurobonus och upptäckte då en begränsning, att högst 990000 poäng får överföras per kalenderår. Lite surt, tycker jag.

Verkar som att om man har ett Elite-kort kan man enbart bjuda in andra till Elite och Platinum men de med Premium kan bjuda in till både Premium, Elite och Platinum. Hur kan det vara så? Varför kan man med Elite-kortet inte bjuda in någon som vill ha ett Premium-kort?

Verkar som att om man har ett Elite-kort kan man enbart bjuda in andra till Elite och Platinum men de med Premium kan bjuda in till både Premium, Elite och Platinum. Hur kan det vara så? Varför kan man med Elite-kortet inte bjuda in någon som vill ha ett Premium-kort?
Kan inte den du skickar inbjudningslänken till själv välja vilket kort denna vill ha oavsett vad du valt när du skickade länken?

Japp, jag frågade kundtjänst om detta och med Amex Elite kan man som du säger bara bjuda in till Elite/Platinum. Går inte att välja några andra kort för den som är inbjuden. Förstår inte heller riktigt vad de tjänar på detta.

Japp, jag frågade kundtjänst om detta och med Amex Elite kan man som du säger bara bjuda in till Elite/Platinum. Går inte att välja några andra kort för den som är inbjuden. Förstår inte heller riktigt vad de tjänar på detta.
Ja varför ska Premium-kunder har bättre värvningsmöjligheter än Elite-kunder?

De med premium-kort får 45k poäng för att värva nya Elite- och Platinum-kunder medan de som betalar för Elite-kortet får 0 för att värva nya Premium-kunder.

• Haha
Reactions: Gus
Ja varför ska Premium-kunder har bättre värvningsmöjligheter än Elite-kunder?

De med premium-kort får 45k poäng för att värva nya Elite- och Platinum-kunder medan de som betalar för Elite-kortet får 0 för att värva nya Premium-kunder.
Premium kunder har inte bättre värvningsmöjligheter. Om du som SAS Premium värvar till dig en Elite kund kommer du få 15k poäng från AMEX. Om du som SAS Elite värvar till dig en Elite kund får du 45k poäng.

Tidigare fick både värvare och den som blev värvad samma summa men nu har AMEX valt att ändra strategi.

Toppen