Senaste nytt

Amex värvningskampanj

Stämde också av med Amex kundtjänst nu och det stämmer konstigt nog.

Man kan bjuda in till samma kort som man har eller till ett kort av högre status. Eftersom Elite och Platinum räknas som samma status kan de kunderna enbart bjuda in till dessa kort.

Kortet med lägst status kan bjuda in till alla Amex produkter.

Väldigt märkligt system, borde snarare vara tvärtom att man kan bjuda in till kort med samma status eller lägre.

Kontentan från kundtjänsten var typ, ”nedgradera till Premium om det inte passar med Elite…”

Premium kunder har inte bättre värvningsmöjligheter. Om du som SAS Premium värvar till dig en Elite kund kommer du få 15k poäng från AMEX. Om du som SAS Elite värvar till dig en Elite kund får du 45k poäng.

Tidigare fick både värvare och den som blev värvad samma summa men nu har AMEX valt att ändra strategi.
Men om jag som Elite-kunde värvar en Premium-kund får jag 0. Vet inte hur det är bättre…

• Gilla
Reactions: Gus
Väldigt märkligt system, borde snarare vara tvärtom att man kan bjuda in till kort med samma status eller lägre.
Det är ju värre för AMEX, att låsa ut inbjudningar till högre kortnivåer (som vi antar är mer lukrativa för dem).
För ingen skaffar ju högre kortnivå för att låsa upp högra inbjudningsnivåer, eller?

Hej!

Gällande AMEX finstilta villkor;

"Om du inte följer villkoren för att bjuda in en vän kommer ditt medlemskap i programmet att avslutas. Poängen du belönats med genom att bjuda in vänner kommer förfalla och du kommer inte längre att kunna tjäna ytterligare SAS EuroBonus Extrapoäng genom ditt American Express-Kort. "

Någon som råkat ut för detta?

Jag värvade en vän till Alex Platinum på senaste kampanjen. Det står på min sida under senaste aktiviteter att kampanj 1.5 m points har godkänts den 7/5 men sedan står det fortfarande 0 poäng på samma post och de finns inte med på totalen av MR points.
Någon annan som råkat ut för "längre" utbetalningsperiod efter att ha värvat med Platinum-kortet? Jag värvade en vän för ca. 2-3 veckor sedan och har fortfarande inte fått mina poäng. Däremot valde vännen Elite istället för Platinum så kan ha att göra med det? Kan inte heller se "Referral approved" som Sir Lemon här ovan kunde.

Jag vet att det kan ta upp till 8 veckor, men ibland blir man nojig att något kan ha gått fel när man ser hur fort alla andra får sina poäng samt att det finns andra indikationer på att inbjudan har godkänts.

I samma period så värvade jag en annan vän till SAS Premium och dessa poäng fick jag nästa dag.

Någon annan som råkat ut för "längre" utbetalningsperiod efter att ha värvat med Platinum-kortet? Jag värvade en vän för ca. 2-3 veckor sedan och har fortfarande inte fått mina poäng. Däremot valde vännen Elite istället för Platinum så kan ha att göra med det? Kan inte heller se "Referral approved" som Sir Lemon här ovan kunde.

Jag vet att det kan ta upp till 8 veckor, men ibland blir man nojig att något kan ha gått fel när man ser hur fort alla andra får sina poäng samt att det finns andra indikationer på att inbjudan har godkänts.

I samma period så värvade jag en annan vän till SAS Premium och dessa poäng fick jag nästa dag.

Om inte poängen syns inom 2-3 dagar efter att ansökan har blivit godkänd så har värvningen inte gått igenom är min erfarenhet. Då har inte heller personen som ansökt fått inbjudningspoängen efter uppnådd spend.

Toppen