Senaste nytt

Amex värvningskampanj

Om inte poängen syns inom 2-3 dagar efter att ansökan har blivit godkänd så har värvningen inte gått igenom är min erfarenhet. Då har inte heller personen som ansökt fått inbjudningspoängen efter uppnådd spend.

Detta jag är rädd för. Men den som ansökte frågade om detta och då menade AMEX att "Ja, det har reggats som referral och din vän kommer att få poängen inom 6-8v". Man vill ju lita på det som sägs men...

Detta jag är rädd för. Men den som ansökte frågade om detta och då menade AMEX att "Ja, det har reggats som referral och din vän kommer att få poängen inom 6-8v". Man vill ju lita på det som sägs men...

Jag tror att Platinum gör saker annorlunda än SAS Amex.
Inget har fått sinna poäng från 1,5m poäng i maj direkt.
Jag fick mina i början på juli.

Men jag hade en ”approved referral” men 0 poäng på datum som kortet blev godkänt.
Så jag tror det behövs för att vara säkert att det gick igenom korrekt, men själva poäng kommer senare…
Vi har pratat om det på en anna tråd då…

Jag tror att Platinum gör saker annorlunda än SAS Amex.
Inget har fått sinna poäng från 1,5m poäng i maj direkt.
Jag fick mina i början på juli.

Men jag hade en ”approved referral” men 0 poäng på datum som kortet blev godkänt.
Så jag tror det behövs för att vara säkert att det gick igenom korrekt, men själva poäng kommer senare…
Vi har pratat om det på en anna tråd då…
Tack för bekräftelsen.

Jag hittade "vyn" där jag också kan se posten "referral approved 1.5m..". Jag trodde det postades under huvudvyn, varför jag trodde att jag inte hade fått den bekräftelsen. Men man måste visst gå in på "Activity" för att se detta. Jag kan andas lugnt nu!

Hej!

Gällande AMEX finstilta villkor;

"Om du inte följer villkoren för att bjuda in en vän kommer ditt medlemskap i programmet att avslutas. Poängen du belönats med genom att bjuda in vänner kommer förfalla och du kommer inte längre att kunna tjäna ytterligare SAS EuroBonus Extrapoäng genom ditt American Express-Kort. "

Någon som råkat ut för detta?
Ingen? Hade varit intressant att veta om det finns en risk att "åka dit" på denna...

Såg detta i appen nu. 1.5M / 1.5M tom 31/11. iofs verkar 1M/1M vara det nya normala, inte SÅ anmärkningsvärt med 1.5M längre.

462546312_584613040664225_8878410491927890157_n.jpg

462561877_3920066644900648_738562459309997060_n.jpg

Toppen