Senaste nytt

Amex reseförsäkringssida fungerar inte - akut hjälp?

Maja

Medlem
Halleluja, min pappa är äntligen utskriven från sjukhuset och vi har fått okej på att flyga hem. Nu inväntar vi bara SOS International för bokning av biljetter. Tyvärr tror jag inte de kommer vara så snabba att de bokar några biljetter med utresa imorgon den 12/7, så jag får mentalt ställa in mig på utresa den 13/7 och därmed hemkomst tidigast förmiddagen den 14/7 = jag missar garanterat vår utresa för vår bokade Award med utresa 13/7 kl 12:55. Dock är det SAS som kommer ställas in så det finns ett uns hopp om att de inte hittar något ersättningsflyg och att jag kan få till en ombokning med utresa eftermiddagen den 14, men helst utresa den 15/7 istället.

OM inte det går vägen så får AXA:s försäkring kicka in. Enligt samtal med dem i morse så fick jag besked att vi är berättigad till ersättning ´a 50.000 SEK p.p vilket var både för mig, maken och dottern. Någon som nyttjat detta tidigare och vet att det är per person? Kör enligt budorden att aldrig lita på vad kundtjänst säger så vill gärna dubbelkolla med er som kanske nyttat denna del av försäkringen tidigare. Det öppnade upp nya dörrar sett till att köpa nya flygbiljetter om det gäller p/p och inte per familj.

Så nu behöver jag era bästa förslag på en så bra utresa som möjligt

Postar min fråga i en separat tråd så fler kanske kan se den. --> Sökes Göteborg-San Francisco i Business 3 personer utresa 15-17 juli 2022 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Tack på förhand!
 

Maja

Medlem
Hårda but, de bokar in på följande;


11:35 05:55

Miami til Istanbul

Miami Intl. (MIA) – Istanbul (IST)

Turkish Airlines 158 | Økonomiklasse (B) | BOEING 777-300ER | 11t 20m

5668 CO2

Mellemlanding på 1t 50m i Istanbul (IST)



07:45 10:10

Istanbul til Göteborg

Istanbul (IST) – Landvetter (GOT)

Turkish Airlines 1797 | Økonomiklasse (B) | Airbus A321 | 3t 25m


1304 CO2

Bara bita i det sura äpplet och vara glad att vi kommer med ett flyg hem.

Vad är er kunskap om uppgraderingar för EB-poäng eller pengar till Businessclass?

Kostnad? Tar emot alla tips som vi kan få. Vi är villiga att betala för en uppgardering själva (inom rimliga gränser!).
 

Maja

Medlem
Kan meddela att för den som följt tråden och gett tips och råd att vi nu är hemma i Sverige (och vänder jag och dottern). Resan har gått bra och min pappa är hemma i tryggt förvar.
Tack vare SAS-strejken så kom vi med på vår bonusfest idag.
Blev ombokade till Austrians sena flight ut från GOT. Det skulle är att det ej står någon status på det boardingkortet, men alla övriga.
Hur är det med retro registrering?
 

taxvalp

Medlem
Lånar denna tråd då ämnet trots allt speglar min fråga bäst:

Sidan för Amex Reseförsäkring har aldrig varit lättanvänd men precis som för @Maja så verkar den inte fungera alls just nu. Får beskedet "Ett fel har uppstått. Försök igen senare" när jag försöker skapa ett nytt ärende. Har försökt med olika webbläsare, plattformar och språk. Någon som har lyckats komma förbi detta? Annars kan jag ringa i morgon och läsa högt från alla kvitton så kan de mata in uppgifterna manuellt...
 

Maja

Medlem
Lånar denna tråd då ämnet trots allt speglar min fråga bäst:

Sidan för Amex Reseförsäkring har aldrig varit lättanvänd men precis som för @Maja så verkar den inte fungera alls just nu. Får beskedet "Ett fel har uppstått. Försök igen senare" när jag försöker skapa ett nytt ärende. Har försökt med olika webbläsare, plattformar och språk. Någon som har lyckats komma förbi detta? Annars kan jag ringa i morgon och läsa högt från alla kvitton så kan de mata in uppgifterna manuellt...
Återkom gärna hur det går för dig. Behöver anmäla ytterligare ett ärende för självklart försvann resväskan på vägen till San Francisco också. :D

Har skickat ett mail till dem och gjort en anmälan och frågat exakt hur de vill att jag går vidare då det är tekniskt omöjligt att komma vidare via hemsidan som sagt var.

Klent att dem inte fixa felanmälan på webben.
 

taxvalp

Medlem
Har talat med AXA i dag vid två tillfällen. De är vänliga och verkar känna till felet med hemsidan - men ändå inte. Vid andra tillfället försökte jag göra en skadeanmälan per telefon men blev då hänvisad till att göra det online. Förklarade att jag redan hade provat det och då skulle jag i stället bli uppringd av en kollega, men fick besked att det var långa väntetider eftersom det inte går att göra skadeanmälan online...
 

NotRyan

Medlem
Har talat med AXA i dag vid två tillfällen. De är vänliga och verkar känna till felet med hemsidan - men ändå inte. Vid andra tillfället försökte jag göra en skadeanmälan per telefon men blev då hänvisad till att göra det online. Förklarade att jag redan hade provat det och då skulle jag i stället bli uppringd av en kollega, men fick besked att det var långa väntetider eftersom det inte går att göra skadeanmälan online...
Alltså bad dom dig göra skadeanmälan online?

Och sedan i nästa mening säger samma agent att det är långa väntetider då det inte går att göra skadeanmälan online?

Det känns som att hen ville bli av med dig i första läget.
 

taxvalp

Medlem
Alltså bad dom dig göra skadeanmälan online?

Och sedan i nästa mening säger agenten att det är långa väntetider då det inte går att göra skadeanmälan online?

Det känns som att hen ville bli av med dig i första läget.

Ja, fick samma intryck. Samma person svarade vid båda mina samtal i dag och allt sagt med en mycket vänlig ton men alltjämt har jag inte ens kunnat öppna ett ärende…

Uppdatering: Kort efter att jag postade detta ringde de tillbaka och hjälpte till att öppna ett nytt ärende per telefon. Det på den andra personen jag talade med som att det är sättet som gäller för närvarande.
 
Last edited:
Toppen