Europ Assistance måste vara världens sämsta försäkringsbolag. Jag har haft ett skadeärende igång ett tag nu och jag har efter en hel del bök fått ett godkännande och en utlovad ersättning för medicinska utgifter (ingenting annat). Dock har inga pengar betalats ut. Enl. uppgift skulle det ta max 5 dgr. Nu har det gått över två veckor och det är dödstyst från deras sida. Jag har försökt kontakta dem dels i ärendet och dels via deras chat... Inga svar eller någon kontakt över huvud taget (inga lediga agenter tillgängliga sägs det). Slutligen har jag nu lyckats ringa till dem och förklarat situationen, men de svarar bara att de har problem med betalningar till Sverige sedan en tid tillbaka. Tack och hej!
Om detta verkligen skulle stämma borde de väl åtminstone ha försökt kontakta mig och berättat om läget, tänker jag... Nä, jag får nog inte se några pengar alls här. Förvisso överlever jag nog, men jag skulle ändå vilja varna alla andra som som betalar sina resor med Amex-kort att de kanske inte har något skydd alls den vägen, i praktiken. Nu tror jag iofs. inte att någon förlitar sig enbart på en kortförsäkring, men det känns ju som ren "waste" att göra skadeanmälan till det här bolaget.
Sist men inte minst... Mycket förvånande faktiskt att American Express väljer en så oseriös partner.