Senaste nytt

Amex Premium/Elite uppgraderingskampanj höst 2023

RhinoG

Medlem
Ni som hoppade på denna kampanj, har ni fått statuspoängen? Tycker tidigare det gått snabbt, men jag har inte fått mina än, reggade mer eller mindre direkt när kampanjen kom i början av augusti.

Vore fint att få dem åtminstone under detta kalenderår. Tror det stod att extrapoängen betalas ut senast 31/1 om jag inte minns fel, hoppas inte det gäller statuspoängen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Pierluigi

Medlem
Ni som hoppade på denna kampanj, har ni fått statuspoängen? Tycker tidigare det gått snabbt, men jag har inte fått mina än, reggade mer eller mindre direkt när kampanjen kom i början av augusti.

Vore fint att få dem åtminstone under detta kalenderår. Tror det stod att extrapoängen betalas ut senast 31/1 om jag inte minns fel, hoppas inte det gäller statuspoängen.
Got my status but not the extra

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
 

Brunello

Medlem
Ni som hoppade på denna kampanj, har ni fått statuspoängen? Tycker tidigare det gått snabbt, men jag har inte fått mina än, reggade mer eller mindre direkt när kampanjen kom i början av augusti.

Vore fint att få dem åtminstone under detta kalenderår. Tror det stod att extrapoängen betalas ut senast 31/1 om jag inte minns fel, hoppas inte det gäller statuspoängen.
Har fått mina!
 

Gus

Medlem
Halloj,

Drar igång denna tråd då jag sitter och klurar lite över kampanjen som släpptes idag (?).

Uppgradera Classic till Premium 10,000p
Uppgradera Premium till Elite 20,000p

Vad jag vet så är det ungefär i linje med vad det varit tidigare?

Har Premium i dagsläget. Använder ej mitt Premium för tillfället då jag fått in 241 för året så flyttat all spend till MC för att få status.

Fråga 1: När brukar status från Elite komma - vet att det varit mycket strul med detta tidigare verkar dock som att Amex har löst detta på sistone?
Mitt intjäningsår för EB är 1 November - 31 Oktober och med lite medvind så kommer jag nå 25,000 status till 31 oktober. Därav min fundering att uppgradera för att dra in de 20k status man får av Elite och därmed ta mig till EBG - kan den planen funka?

Fråga 2: Hänger ihop med ovan, men är det rimligt att byta ner sig till Premium om säg 6-8 månader? Kan komma upp i 300k per år men har ändå svårt att använda 2x 241 under ett år så egentligen har jag inte behov av Elite, förutom då enligt tesen ovan.
Tror att det var denna kampanj som frugan hoppade på. Någon som vet hur länge hon måste behålla kortet för att erhålla den utlovade extrapoängen? Vouchern är uppnådd inom några veckor och vi vill avsluta kortet så snabbt som möjligt.
 
Tror att det var denna kampanj som frugan hoppade på. Någon som vet hur länge hon måste behålla kortet för att erhålla den utlovade extrapoängen? Vouchern är uppnådd inom några veckor och vi vill avsluta kortet så snabbt som möjligt.
Om det RhinoG skrev där uppe är det senast 31/1 det ska betalas ut, så gissa på Januari nån gång
 
Toppen