Senaste nytt

Amex Premium/Elite uppgraderingskampanj höst 2023

Om man tittar på datumen för senaste uppgraderings-kampanjen och denna, så ser man att den som uppgraderade till SAS Amex Premium då i april har inte ännu fått sin uppgraderingsbonus. Den betalas ut "senast 23-09-30" medan innevarande kampanj bara gäller till 23-08-22.

De lägger alltså kampanj-datumen så att du inte kan uppgradera igen vid nästa kampanj (eftersom bonusen då brinner inne). Sedan kan man ju såklart vänta till näst-nästa, men jag bara nämner det ifall någon tänkte att de snabbt skulle köra uppgradering på uppgradering.

Har fått det nya kortet i Apple Pay nu, men ser ingenting under förmåner i appen om att en ny 2-4-1 skulle vara tillgänglig. Räknas spenden ändå som jag gör från och med nu?

Angående om man skaffar ett Elitekort nu, så har man bara ca 4 månader på att sig att nå 150k för att få 2-4-1 voucher?

Så, ansökte om uppgradering för ca en vecka sedan. Inte fått nytt kort ännu däremot finns kortet i Apple Pay.
Kan dock meddela att jag fått statuspoängen från Amex redan nu innan kortet ens levererats, så det var snabba ryck. :)

Så, ansökte om uppgradering för ca en vecka sedan. Inte fått nytt kort ännu däremot finns kortet i Apple Pay.
Kan dock meddela att jag fått statuspoängen från Amex redan nu innan kortet ens levererats, så det var snabba ryck. :)
Samma här, en datapunkt till. Särskilt statuspoängen var jag nojjig över innan men det tog inte många dagar för dem att komma.

Om man tittar på datumen för senaste uppgraderings-kampanjen och denna, så ser man att den som uppgraderade till SAS Amex Premium då i april har inte ännu fått sin uppgraderingsbonus. Den betalas ut "senast 23-09-30" medan innevarande kampanj bara gäller till 23-08-22.

De lägger alltså kampanj-datumen så att du inte kan uppgradera igen vid nästa kampanj (eftersom bonusen då brinner inne). Sedan kan man ju såklart vänta till näst-nästa, men jag bara nämner det ifall någon tänkte att de snabbt skulle köra uppgradering på uppgradering.
En liten notis, ifall någon uppade till Premium i våras och kände sig hindrade från att uppa till Elite pga av att bonusen "krediteras senast 23-09-30".

Jag noterade idag att jag fått min bonus från ett premium jag uppgraderade till i april. Så teoretiskt betyder det att det ska gå bra att teckna uppgradering till Elite inom denna kampanjen.

Toppen