Senaste nytt

Amex Premium/Elite uppgraderingskampanj höst 2023

intuition

Medlem
Om man tittar på datumen för senaste uppgraderings-kampanjen och denna, så ser man att den som uppgraderade till SAS Amex Premium då i april har inte ännu fått sin uppgraderingsbonus. Den betalas ut "senast 23-09-30" medan innevarande kampanj bara gäller till 23-08-22.

De lägger alltså kampanj-datumen så att du inte kan uppgradera igen vid nästa kampanj (eftersom bonusen då brinner inne). Sedan kan man ju såklart vänta till näst-nästa, men jag bara nämner det ifall någon tänkte att de snabbt skulle köra uppgradering på uppgradering.
 

Staging9408

Ny medlem
Har fått det nya kortet i Apple Pay nu, men ser ingenting under förmåner i appen om att en ny 2-4-1 skulle vara tillgänglig. Räknas spenden ändå som jag gör från och med nu?
 

Buskul

Medlem
Angående om man skaffar ett Elitekort nu, så har man bara ca 4 månader på att sig att nå 150k för att få 2-4-1 voucher?
 
Så, ansökte om uppgradering för ca en vecka sedan. Inte fått nytt kort ännu däremot finns kortet i Apple Pay.
Kan dock meddela att jag fått statuspoängen från Amex redan nu innan kortet ens levererats, så det var snabba ryck. :)
 

BND

Medlem
Så, ansökte om uppgradering för ca en vecka sedan. Inte fått nytt kort ännu däremot finns kortet i Apple Pay.
Kan dock meddela att jag fått statuspoängen från Amex redan nu innan kortet ens levererats, så det var snabba ryck. :)
Samma här, en datapunkt till. Särskilt statuspoängen var jag nojjig över innan men det tog inte många dagar för dem att komma.
 

intuition

Medlem
Om man tittar på datumen för senaste uppgraderings-kampanjen och denna, så ser man att den som uppgraderade till SAS Amex Premium då i april har inte ännu fått sin uppgraderingsbonus. Den betalas ut "senast 23-09-30" medan innevarande kampanj bara gäller till 23-08-22.

De lägger alltså kampanj-datumen så att du inte kan uppgradera igen vid nästa kampanj (eftersom bonusen då brinner inne). Sedan kan man ju såklart vänta till näst-nästa, men jag bara nämner det ifall någon tänkte att de snabbt skulle köra uppgradering på uppgradering.
En liten notis, ifall någon uppade till Premium i våras och kände sig hindrade från att uppa till Elite pga av att bonusen "krediteras senast 23-09-30".

Jag noterade idag att jag fått min bonus från ett premium jag uppgraderade till i april. Så teoretiskt betyder det att det ska gå bra att teckna uppgradering till Elite inom denna kampanjen.
 
Toppen