Senaste nytt

Amex Points Plus - värt pengarna?

Vet inte om det är skillnad men jag uppgraderade bara mitt Platinum -> Platinum Plus så inget som avslutas antar jag. Behövde bara fylla i mitt Platinum-kort nr vid ansökan.
Var/hur gjorde du det? Jag pratade med kundtjänst och de tyckte jag skulle ansöka om ett nytt Platinum plus och därefter avsluta mitt gamla själv?

Tyckte jag läste att man kunde köpa SAS presentkort med DKK, antar man gör det genom att byta land i eurobonus-shoppen. Funkar det lika bra att köpa andra presentkort? Finns ju ex Zupergift både i Norge/Danmark-shoppen. Eller blir man låst på något sätt?

Har dom tagit bort alla gränser där? Jag kan inte använda den för att Amex har med alla mina namn men inte flygbolagen. Då kommer dom bara tillbaks. Jag tror det kan ta en stund att få in poängen, men dom borde ju gått iväg rätt omgående...

Det ”vanliga” sättet från inloggat läge har fortfarande en begränsing på antal poäng som går att flytta. Med denna ”nya” self service tjänst som nås via länk postad tidigare i denna tråd så verkar det som att det går att flytta hur mycket som helst.

Återstår att se för egen del hur lång tid detta tar.

Toppen