Senaste nytt

Amex Points Plus - värt pengarna?

Det finns stora skillnader mellan olika länder/marknader när det gäller Membership Rewards och de olika marknaderna fungerar i mångt och mycket som egna program. En devalvering på en marknad behöver innebära större risk för devalvering på en annan.

Men som alltid, det enda man vet till 100% om bonusprogram är att värdet kommer att devalveras, frågan är bara när.

Väldigt sant men det roliga med Amex Plat är att det faktiskt kommer helt underbara deals, kan vara antal år mellan tillfällena men det händer kan jag lova efter snart 20år med Plat!
exempel på gamla deals? Är det för att växla till Eurobonus eller Avois, eller koncert som Maggio, eller värvningskampanjer som nu?

Varit grymma hotelldeals, avios, eb kampanjer men den allra bästa var nog ca 2020 när jag fick typ två månadsfakturor helt betalda med grymt extravärde MR. Någon minns kanske bättre men finns i historiken detta forum. Jag kan kolla tillbaka i mina notes när jag är på kontoret men Amex plat loungen nu strax :cool:

Varit grymma hotelldeals, avios, eb kampanjer men den allra bästa var nog ca 2020 när jag fick typ två månadsfakturor helt betalda med grymt extravärde MR. Någon minns kanske bättre men finns i historiken detta forum. Jag kan kolla tillbaka i mina notes när jag är på kontoret men Amex plat loungen nu strax :cool:
Tack. Kollade tillbaka lite själv och hittade bra kampanjer för gratis mat/inköp under 2020. Men det var väl under pandemin när jag gissar att det vara oerhört svårt att utnyttja middag för 2 förmånen och kanske även förmåner i samband med resande, Pontus, reseförsäkring. Kan det vara därför man hade extra kampanjer just då?

Missförstår mig rätt. Jag är relativt nöjd med mitt Amex Platinum och har inga planer att säga upp det just nu. Är bara nyfiken att höra från dem som älskar kortet eftersom man hör mycket från dem som hatar kortet.

Minnet är bra men kort, saken är att Amex med alla sina partners ibland får tag i grymma deals de gärna delar med sina favoritkunder med Centurion/Plat.

Prova sök mer i historiken ser du. Sitter som sagt i Amex loungen nu och orkar inte ta fram min laptop. Riktigt riktigt bra Biff idag!

Toppen