Fler än 2 med Finnair kan vara svårt. Jag har kollat på Japan, Hong Kong och Singapore ett tag nu och fler än 2 business class har jag aldrig sett.Jag funderar på att komplettera Amex Elite och MC Premium med Platinum Plus för att också ha möjlighet att flyga med BA, Finnair, Thai och Qatar. Främst pga svårare att ta sig till Asien på vettigt sett sen SAS lämnade SA.
Rent poängmässigt bör jag få ihop till en businessresa för minst 2 pers med någon av ovanstående. Men kortet kostar trots allt 9000 kr per år så det gäller ju att det finns resor också att boka. Endast Finnairs resor går att söka via awardfares så jag har lite svårt att se tillgänglighet.
Finns det någon här i gruppen som har vana av att boka poängresa med dessa? Tänker på tillgänglighet samt att flyga fler än 2 personer. Hur har det gått för er att hitta resor?
Fler än två platser i business mer eller mindre omöjligt, med några undantag. Hos BA kan man hitta upp till 9 platser men då betala höga priser i Avios, samt höga bränsletillägg. Iberia utvalda itineraries bokade som married segments från Europa kan man hitta fler än två platser, t.ex Bogota via Madrid. Finnair kan ibland släppa fler än två platser på några avgångar men då sker släppen nära inpå avgång. Qatar kan du boka flexi awards för upp till 9 personer men då mot dubbla priset i Avios.Finns det någon här i gruppen som har vana av att boka poängresa med dessa? Tänker på tillgänglighet samt att flyga fler än 2 personer. Hur har det gått för er att hitta resor?
Tack för detta! Så dubbla med Qatar. Det var lite segt.. Jag har faktiskt hittat några business-resor med Finnair med fler platser än 2 så det känns lite hoppfullt.Fler än två platser i business mer eller mindre omöjligt, med några undantag. Hos BA kan man hitta upp till 9 platser men då betala höga priser i Avios, samt höga bränsletillägg. Iberia utvalda itineraries bokade som married segments från Europa kan man hitta fler än två platser, t.ex Bogota via Madrid. Finnair kan ibland släppa fler än två platser på några avgångar men då sker släppen nära inpå avgång. Qatar kan du boka flexi awards för upp till 9 personer men då mot dubbla priset i Avios.
Qatar släpper två platser i saver, är man fler än två så får man boka resterande platser till flexi som kostar 2x saver priset.Tack för detta! Så dubbla med Qatar. Det var lite segt.. Jag har faktiskt hittat några business-resor med Finnair med fler platser än 2 så det känns lite hoppfullt.
Mer tillgänglighet nu, men inget bra sätt att söka då Thai Airways endast låter en söka när man har alla poäng på kontot.Thai var ju ganska lätt att boka med Eurobonuspoäng så jag tänker att det inte blir svårare nu.
Aj då. Omvandla till Royal Orchid för att sen upptäcka att det inte finns resor låter inte som en dröm…Qatar släpper två platser i saver, är man fler än två så får man boka resterande platser till flexi som kostar 2x saver priset.
Mer tillgänglighet nu, men inget bra sätt att söka då Thai Airways endast låter en söka när man har alla poäng på kontot.
Skulle säga att det är ovärt överlag. Dålig kurs från Amex 34:1, samt höga priser i miles 180 000 för en t/r ARN-BKK. Motsvarar 6,120M Amex-poäng. Det är alltså mer än antalet Amex-poäng som krävs i business till Bangkok med Qatar (6M) eller Finnair (5M) för två personer.Aj då. Omvandla till Royal Orchid för att sen upptäcka att det inte finns resor låter inte som en dröm…
Mitt problem nu är att jag bokar resor till Asien och får betala för business. Vilket jag inte är van vid.. så hellre betala lite överpris för Thai om dom har platser.Skulle säga att det är ovärt överlag. Dålig kurs från Amex 34:1, samt höga priser i miles 180 000 för en t/r ARN-BKK. Motsvarar 6,120M Amex-poäng. Det är alltså mer än antalet Amex-poäng som krävs i business till Bangkok med Qatar (6M) eller Finnair (5M) för två personer.
Kanske du kan betala för flyget men boka hotell med poängen. Hilton kan väl ge bättre värde.Mitt problem nu är att jag bokar resor till Asien och får betala för business. Vilket jag inte är van vid.. så hellre betala lite överpris för Thai om dom har platser.