Senaste nytt

Amex Points Plus - värt pengarna?

Efter många månader av att besöka BC utan att ens ha registrerat mig, så kände jag att det nu var läge för en första post!

Hemköp i Västerhaninge gav mig 4x poängen när jag handlade där i veckan. Kanske kan vara värdefull information för någon här, speciellt om man bor i den södra delen av huvudstaden.
Jag var förbi en av Sabis butiker i helgen, hemköp fältöversten vid karlaplan som också gav mig 4x poängen. Sabis som jag förstår de har ett samarbete med hemköp men verkar vara fristående?

Kan även vara så att deras andra butiker runt om i Stockholm har 4x poängen likt butiken i fältöversten, för er som bor i Stockholm kan ni kika på nedan länk för och se om ni har en Sabis butik i närheten

Jag var förbi en av Sabis butiker i helgen, hemköp fältöversten vid karlaplan som också gav mig 4x poängen. Sabis som jag förstår de har ett samarbete med hemköp men verkar vara fristående?

Kan även vara så att deras andra butiker runt om i Stockholm har 4x poängen likt butiken i fältöversten, för er som bor i Stockholm kan ni kika på nedan länk för och se om ni har en Sabis butik i närheten

Vissa hemköp-butiker är fortfarande franchise-ägda, om jag minns rätt var det från de gamla Vi/Vivo-butikerna. Lite osäker hur Sabis-avtalet ser ut, men kanske något liknande

Vissa hemköp-butiker är fortfarande franchise-ägda, om jag minns rätt var det från de gamla Vi/Vivo-butikerna. Lite osäker hur Sabis-avtalet ser ut, men kanske något liknande
Om man har points-plus och vill få 4x poängen vore inte det enklaste sättet att köpa Sverigechecken hos SAS och använder det som betalningsmedel? Jag har inte Points Plus så jag har inte försökt själv. Har någon annan?

Hittar ingen riktigt passande tråd. Men vet någon om mitt platinum betalkort skulle påverkas om jag skaffar points plus, jag vill inte byta betal mot kredit.

Toppen