Senaste nytt

Amex Points Plus - värt pengarna?

Har googlat lite och noterat att Amex (i Usa tolkar jag det som) har kampanj där växling av poäng till bla BA ger 30% extra. Så var det ju tidigare med växling från COOP till EB. Har svenska Amex nån tradition att ge mer poäng vid växling till nuvarande flygpartners?

Har googlat lite och noterat att Amex (i Usa tolkar jag det som) har kampanj där växling av poäng till bla BA ger 30% extra. Så var det ju tidigare med växling från COOP till EB. Har svenska Amex nån tradition att ge mer poäng vid växling till nuvarande flygpartners?
Nej.

Nej, men det var en kampanj för ca 2 år sedan för växling till Qatar. Tror det är den enda som varit (åtminstone vad jag kan minnas).

Points Plus är en no-brainer anser jag, i synnerhet om man spenderar mycket i utländsk valuta. Antar att @M.K kommer att få stor nytta av tjänsten :D

Bäst värde är om man samlar Avios där 4x motsvarar 20 Avios per 100 SEK, 8x motsvarar 40 Avios per 100 SEK.
Vet inte om jag kommentera denna:D Men helt enig om man samlar BA-Avios, äntligen har vi BA-klanen ett kreditkortsalternativ. En ytterligare dimension är att när man konverterar till Avios, kan man i nästa steg använda boostern, om man är intresserad av att köpa Avios. Går man på alternativet med att trippla poängen, så är det nog det billigaste sättet att köpa Avios.

Vet inte om jag kommentera denna:D Men helt enig om man samlar BA-Avios, äntligen har vi BA-klanen ett kreditkortsalternativ. En ytterligare dimension är att när man konverterar till Avios, kan man i nästa steg använda boostern, om man är intresserad av att köpa Avios. Går man på alternativet med att trippla poängen, så är det nog det billigaste sättet att köpa Avios.
Ursäkta mig nu men fredagen har kickat in med full kraft här.
Vad kostar en x3 avios boost per 10k avios ungefär?
Man betalar för resultatet av antalet avios gissar jag, utifrån att det verkar bli billigare per avios desto högre multiplikator.
Ska erkänna att detta är helt outforskad mark för mig men det låter onekligen intressant.

Jag betalade 1185,70 SEK för 9900 avios på 3x booster, men det var förra året och jag tror att det var någon promo som drog ner kostnaden. Ah, det var 10% extra avios man fick då. Så 1186kr/9k avios

Toppen