Senaste nytt

Amex Platinum lokala förmåner såsom fasttrack

Konto93

Medlem
Ser att Bryssels flygplats (BRU) och att samtliga spanska flygplatser som driftas av Aena (motsvarande Swedavia) har tillgång till Fast Track. Jag tror det står i tråden men det finns ett gäng italienska flygplatser som detta gäller med.

Jag testade NAP för ca 2,5 vecka vilket gick bra med gäst. Ska testa BCN nu på lördag också.

Finns det något smidigt ställe att samla alla flygplatser detta gäller alternativt om Amex har någon sida för detta?
 

igelkotten

Medlem
Nej. Tråden och dessa särskilda fast tracks och annat är lokala förmåner, som jag utgår ifrån belastar den lokala verksamhetens P&L.

Så länge det inte finns en samlad lista så kan vi alla fortsätta använda dessa när tillfälle ges. Så fort det blir för känt/enkelt och därmed utnyttjat mer brett, så kommer begränsningar. Det finns redan begränsningar på vissa förmåner på några marknader.

Ser fram emot rapport om BCN! :)
 

micke99

Medlem
Hur funkar det med fast track på spanska flygplatser? Läser man på amex spanska sida står det att man skall ansöka om fast track via experice appen 72 tim till 7 dagar innan för att få en kod?
 

Hachans

Medlem
Hur funkar det med fast track på spanska flygplatser? Läser man på amex spanska sida står det att man skall ansöka om fast track via experice appen 72 tim till 7 dagar innan för att få en kod?

Appen är begränsad på vilket kort du har. Så du kan utgå från att den förmånen enbart gäller spanska innehavare.
 
Hur funkar det med fast track på spanska flygplatser? Läser man på amex spanska sida står det att man skall ansöka om fast track via experice appen 72 tim till 7 dagar innan för att få en kod?
Man tycks få olika appar från App Store beroende på vilket land man har inställt som sin region på sitt Apple konto. Jag är för opåläst om man kan byta denna utan problem så inte villig att testa nu.

Det är möjligt att det går fint att ladda ner den appen och koppla sitt svenska kort, men det kan lika gärna bli nekat.
 

Konto93

Medlem
Jag har kollat runt nu iom att jag ska åka från BCN. Just spanska flygplatser är bara att glömma, du får en kod genom appen och den får du med dina spanska kortuppgifter så den funkar inte tyvärr.
 

donski

Medlem
Ser att Bryssels flygplats (BRU) och att samtliga spanska flygplatser som driftas av Aena (motsvarande Swedavia) har tillgång till Fast Track. Jag tror det står i tråden men det finns ett gäng italienska flygplatser som detta gäller med.
Just när det gäller BRU måste man registrera sig för Fast Lane med sina kortuppgifter och där blev det "nej" för mig med svenskt Platinum.
 
Toppen