Senaste nytt

Amex Platinum lokala förmåner såsom fasttrack

EgOscar

Medlem
Denna tråd är för lokala förmåner som är relativt okända och ej väl dokumenterade, jag tror inte Polen och speciellt Gdansk är en så pass stark lokal marknad att de kan stödja lokala förmåner. Gdansk är mer arbetarstad / semester-resemål.

Lounge-access på GDN är dock bra beskriven i AMEX Experiences eller Lounge Buddy

Ingen som vet hur det ser ut med förmåner i Gdansk?
 
Om du klickar på Lounger här står det under Nordiska Lounger

> I Norge och Finland har du tillgång till ytterligare loungeupplevelser; Bergen Lounge på Bergen Airport, OSL Lounge på Oslo Airport och North Sea Lounge på Stavanger Airport i Norge samt Wine & View på Vantaa Airport i Finland. Loungerna i Norge erbjuder obegränsad tillgång för dig som huvudkortsmedlem samt extrakortsmedlem tillsammans med varsin gäst. På Wine & View får du och en gäst njuta av varsin enklare måltid, varm dryck, kall dryck samt ett glas vin.
Loungeaccess & exklusiva event | Platinum | Amex Sverige

Under rubriken 'Fast Track på flygplatsen' står det
> Vanda – Helsingfors (Premium Lane)

Hmm verkar gjort om sidan kanske?
 

Backis2

Medlem
Hej
En fråga som kanske inte tillhör denna diskussion men jag hade för många år sedan Platinum kortet och då fick man Priority kortet. I förra månaden fick jag ett nytt Priority kort på posten och ser att den är kopplat till mitt gamla Platinum kort. Vad hände rom jag använder kortet, kommer jag inte in eller är det skillnad på om jag väljer sådana besök som inte kostar något då kanske det inte gör så mycket om kortet är kopllat till ett Amex kort som inte finns längre eller?
 
Hej
En fråga som kanske inte tillhör denna diskussion men jag hade för många år sedan Platinum kortet och då fick man Priority kortet. I förra månaden fick jag ett nytt Priority kort på posten och ser att den är kopplat till mitt gamla Platinum kort. Vad hände rom jag använder kortet, kommer jag inte in eller är det skillnad på om jag väljer sådana besök som inte kostar något då kanske det inte gör så mycket om kortet är kopllat till ett Amex kort som inte finns längre eller?

Ditt Priority Pass-kort är inte giligt, då du inte har kvar Amex-kortet som är förutsättningen för det. Punkt.

Huruvida det kommer märkas om du använder det, är däremot mycket osäkert. Kommer du in riskerar du att efterdebiteras kostnaden för ett loungebesök (som ju ofta kan vara ganska många hundralappar). Eller så märks det aldrig. Är du villig att chansa, så...
 
Toppen