Senaste nytt

AMEX PLATINUM- för mig samt frågor.

PP4EH

Medlem
Nu har dom spårat ut totalt AMEX

Jag han ansökt om följande Elite kort
2 st till mig 3 st till familjemedlemmar

Jag har fått :
2 st till mig och 2 st till varje familjemedlem så det är för fan 8 kort istället för 5.
Och med råge på allt så funkar dom inte att betala med än, och dom säger att vi har ett ärende vi återkommer.

Ser bra ut detta
 

PP4EH

Medlem
Så nu har dom kommit fram till att det blivit fel i datasystemet och det va tydligen 9 kort jag fått.
Ska slänga 5 nu.

Sen så funkar dom ju inte för att dom håller på och krånglar med id kort och el fakturor och kontoudrag och dess mamma.
Surt när man är utomlands och kunde plocka på sig lite poäng.
 

PP4EH

Medlem
Så nu har jag fått igång alla kort och även bjudit in frugan och fått ett av Platinum korten.

Några frågor:

1. Jag har nu helt plötsligt 43000 Eurobonus status poäng, det saknas med andra ord 2000, vart kan jag få tag i 2000 till, resandet ger ju inte några status poäng. Är det värt att köpa dessa 2000 för att gå från silver till guld?,
2. Hur länge är jag guld isåf? jag tror inte att jag når 45000 nästa år ( får dock 20000 per år från elite amex)
3. Innehar nu Platinum och Elite, vad är ert tips ifall jag vill boka en biljett från GOT till FRA samt 2 nätter hotell i Karlsruhe, vilken av alla bokningsvägar skall man ta?
 

NotRyan

Medlem
Så nu har jag fått igång alla kort och även bjudit in frugan och fått ett av Platinum korten.

Några frågor:

1. Jag har nu helt plötsligt 43000 Eurobonus status poäng, det saknas med andra ord 2000, vart kan jag få tag i 2000 till, resandet ger ju inte några status poäng. Är det värt att köpa dessa 2000 för att gå från silver till guld?,

Tråkig lösning: Köp 2000 poäng för 2000 kr
Roligare: Köp en Plus t.o.r. ut i Europa någonstans.

Jag tycker att det skulle vara värt det, men det kan bara du avgöra för din del....
 

PP4EH

Medlem
Men va fan, jag åkte ju från CPH till BHX tur och retur Plus biljett jag fick inga status poäng detta är vad jag fick:
1500 basic points per väg alltså 3000 ToR.

Jag vill helst inte betala 2000 för att gå till guld, med tanke på att jag har Priority Pass genom Platinum Amex.

PS
Jag ska åka samma sträcka samma plus biljett 3 gånger till fram till slutet av april, det blir ju 9000 Basic poäng, eller tillkommer det några status poäng med?

PPS
Biljetterna är inte köpta av mig per se, det är jobbet som betalar men mitt Eurobonus nummer registreras.
 

Gummaron

Medlem
Men va fan, jag åkte ju från CPH till BHX tur och retur Plus biljett jag fick inga status poäng detta är vad jag fick:
1500 basic points per väg alltså 3000 ToR.

Jag vill helst inte betala 2000 för att gå till guld, med tanke på att jag har Priority Pass genom Platinum Amex.

PS
Jag ska åka samma sträcka samma plus biljett 3 gånger till fram till slutet av april, det blir ju 9000 Basic poäng, eller tillkommer det några status poäng med?

PPS
Biljetterna är inte köpta av mig per se, det är jobbet som betalar men mitt Eurobonus nummer registreras.
Basic points = statuspoäng
 

PP4EH

Medlem
Jaha, haha jag är sån amatör, men varför skriver dom på ett annat sätt när jag fick mina värvnings poäng, det står ju Status poäng på dom.

Hur är det med dom poängen man får för köp på Elite kortet 20p/100kr vad är det för poäng i så fall?

PS
Om jag når Guld i April, hur länge stannar jag på den nivån? 1 år?
 

mha321

Medlem
Jaha, haha jag är sån amatör, men varför skriver dom på ett annat sätt när jag fick mina värvnings poäng, det står ju Status poäng på dom.

Hur är det med dom poängen man får för köp på Elite kortet 20p/100kr vad är det för poäng i så fall?

PS
Om jag når Guld i April, hur länge stannar jag på den nivån? 1 år?

Status poäng = räknas enbart mot status. Får du 20k från elite.
Bas poäng = räknas både mot status och används för spend. Får du från flygningar på star Alliance.
Extra poäng = används enbart för spend. Får du från partners, tex Amex spend eller värvningar.

När du når guld får du det för resten av innevarande period samt hela nästa period.
 
Toppen