LasseFoppa
Medlem
Och ger samtidigt lounge access i Oslo och Stavanger.
Och ger samtidigt lounge access i Oslo och Stavanger.
Vad tror ni händer med nuvarande platinum innehavare när detta når sverige? får man ut ett metallkort utan konstigheter, eller skall man avvakta tills dom lanserar ett metallkort innan man går på platinum i sverige?
Vad tror ni händer med nuvarande platinum innehavare när detta når sverige? får man ut ett metallkort utan konstigheter, eller skall man avvakta tills dom lanserar ett metallkort innan man går på platinum i sverige?
Metallkort är säkert snyggt, men man skaffar ju inte kortet utifrån om det är plast eller metall?Vad tror ni händer med nuvarande platinum innehavare när detta når sverige? får man ut ett metallkort utan konstigheter, eller skall man avvakta tills dom lanserar ett metallkort innan man går på platinum i sverige?
Metallkort är säkert snyggt, men man skaffar ju inte kortet utifrån om det är plast eller metall?
Klart inte, men om man ändå hade tänkt att skaffa ett ( som i mitt fall) och man kan få ett lite snyggare kort till samma pris så varför inte var min tanke.Metallkort är säkert snyggt, men man skaffar ju inte kortet utifrån om det är plast eller metall?
Betala mer nej tack, men för samma pris absolutOm de nu byter till metallkort och du absolut vill ha ett sånt och de inte går med på att bara byta ut det om man frågar så får du väl "tappa bort" ditt nuvarande kort så måste du ju få ett nytt.
Precis. Jag förstår verkligen inte denna hysteri kring metallkort (både för Amex, men även fintech-startups som Revolut och Curve). Varför är folk villiga att betala mer för att bära omkring på ca 14g mer i plånboken varje dag. Jag kunde ha lite större förståelse för det förr då det var lite mer "status" med att ha Amex Platinum och då man dessutom räckte över kortet till någon som skulle ta betalt rätt så ofta. Nu stoppar man ju själv in kortet i terminalen eller viftar det framför en NFC-läsare för det mesta, så i majoriteten av fallen så är det inte ens någon annan som ser vilket kort man har.
Kommer även till sverige inom ett par månader.Vad tror ni händer med nuvarande platinum innehavare när detta når sverige? får man ut ett metallkort utan konstigheter, eller skall man avvakta tills dom lanserar ett metallkort innan man går på platinum i sverige?
Vet du kanske när? och hur har dom kört i andra marknader för existerande platinum kunder? bara att byta in?Kommer även till sverige inom ett par månader.
Ingen aning hur det blir när korten byts ut, bara att det kommer inom ett par månader till grannlandet.Vet du kanske när? och hur har dom kört i andra marknader för existerande platinum kunder? bara att byta in?