Senaste nytt

AMEX PLATINUM- för mig samt frågor.

En fråga jag ska boka en resa som kostar 100k men jag har present kort från flygbolaget på 50k
Vill betala det med amx så jag har reseförsäkring men det blir ju inte 75% men 50k är ju presentkort, tror ni att det funkar ändå?

75% ska betalas med Amex står det i villkoren. Om flygresan kostar 100k och du betalar 50k med ditt Amex betalar du inte 75% med ditt Amex.

Du kan ju dock se om eventuellt boende osv gör så att det blir 75%. :)

75% ska betalas med Amex står det i villkoren. Om flygresan kostar 100k och du betalar 50k med ditt Amex betalar du inte 75% med ditt Amex.

Du kan ju dock se om eventuellt boende osv gör så att det blir 75%. :)

Det är sant, boendet kan jag betala 100% med kortet, då borde försäkringen under hotelvistelsen ingå?

Tack! Älskar denna sida.

Det är sant, boendet kan jag betala 100% med kortet, då borde försäkringen under hotelvistelsen ingå?

Tack! Älskar denna sida.

Nej, 75% av hela resan måste betalas med kortet för att försäkringen ska gälla öht. Den kan inte enbart täcka vissa delmoment av resan, antingen täcker försäkringen resan eller inte alls.

Undantaget är hyrbil där den också behöver betalas med kortet för att den ska täckas.

Nej, 75% av hela resan måste betalas med kortet för att försäkringen ska gälla öht. Den kan inte enbart täcka vissa delmoment av resan, antingen täcker försäkringen resan eller inte alls.

Undantaget är hyrbil där den också behöver betalas med kortet för att den ska täckas.

Oki doki, super då förstår jag det. Tack!!

Ok jag förstår men om extra kortet står på henne och inget på mig men vi är sambo. Samt att hon har godkännt att jag får använda hennes kort. Får jag ta del av försäkringen då?

Tack för svar.
Har du läst Amex kortvillkor? Du får inte låna ut ditt kort till någon annan.

Det var länge sen jag läste det faktiskt, men då är jag med då är det enklast att det står på mig men hon är betalningsansvarig.
Kan man inte skicka med sitt kontoutdrag och lite förmögenhet som man har, Så att man blir godkänd. Jag vart lite osäkert eftersom jag inte har lön än i Sverige.
Om Amex tycker det är ett ”problem” kommer de be om kompletterande uppgifter såsom tex utdrag att du har pengar, inkomster i annat land etc.

Har du läst Amex kortvillkor? Du får inte låna ut ditt kort till någon annan.

Det var länge sen jag läste det faktiskt, men då är jag med då är det enklast att det står på mig men hon är betalningsansvarig.
Kan man inte skicka med sitt kontoutdrag och lite förmögenhet som man har, Så att man blir godkänd. Jag vart lite osäkert eftersom jag inte har lön än i Sverige.

Hallå!
Någon som vet om jag kan föra över membership poäng till min bror om vi båda har platinum?
Tack!

Min morsa behövde lämna tillbaka en julklapp som jag köpt med Amex på Åhlens. Hon fick inte lämna tillbaka den utan att sätta tillbaka det på ett Amex. Det har varit stora bedrägerier enligt deras säkerhetsavdelning.
Det kan jag tänka mig faktiskt, det är ju ett enkelt sätt. Inget man ska tjäna poäng på. Finns ärliga sätt man vill ju inte bli bannad
Ganska säker på att bedrägerierna inte i första hand handlar om poäng. Snarare att man handlar med stulet kort och sedan vill göra refund på ett annat. Metoden är heller inte helt ovanlig för penningtvätt av halvsmå belopp.

Toppen