Senaste nytt

Amex Platinum extrakort, priority pass

Jag uppgraderade till pointsplus under förra året från Platinum betalkort och då försvann PP som extrakortsförmån.

Tidigare har vissa lounger, t.ex. på mindre flygplatser i Thailand, accepterat fysiska kort men inte digitala. Jag vet inte om det fortfarande är så; jag reser alltid med det fysiska kortet och visar alltid det, känns onödigt att hålla på och jiddra med mobilen. Någon kanske är så extremt effektiv med sin packning att man inte får in ett kort till, men det är i vart fall inte jag ;-)

onödigt att hålla på och jiddra med mobilen.
Jag skulle gissa att det fysiska korten snart försvinner, mitt senaste lounge key medlemskap var digital-only. funkade bra. Ytterligare en fördel med Priority Pass digital genom AMEX är att det är aktivt direkt vid vid kreditkorts-start, det fysiiska kortet anländer ca en månad efter.

Tidigare har vissa lounger, t.ex. på mindre flygplatser i Thailand, accepterat fysiska kort men inte digitala. Jag vet inte om det fortfarande är så; jag reser alltid med det fysiska kortet och visar alltid det, känns onödigt att hålla på och jiddra med mobilen. Någon kanske är så extremt effektiv med sin packning att man inte får in ett kort till, men det är i vart fall inte jag ;-)
Nu har jag aldrig stött på det du beskriver men det är ju ett väldigt bra argument för att ha med sig kortet, jag har alltid med mig fysiskt Eurobonus och Miles & More så att även ha med PP hade inte varit någon större belastning. Men frågan blir ju då, hur beställer man ett fysiskt kort?

Råder inget tvivel om att priority pass ingår även för extrakort för i vart fall befintliga kunder (min sambo fick nyligen förlängt och nytt fysiskt kort per post). Har förmånen där både huvudkort och extrakort får ta med sig varsin gäst, men har försökt leta var det framgår uttryckligen. Nån som vet?

Toppen