Senaste nytt

Amex Platinum extrakort, priority pass

Tidigare har vissa lounger, t.ex. på mindre flygplatser i Thailand, accepterat fysiska kort men inte digitala. Jag vet inte om det fortfarande är så; jag reser alltid med det fysiska kortet och visar alltid det, känns onödigt att hålla på och jiddra med mobilen. Någon kanske är så extremt effektiv med sin packning att man inte får in ett kort till, men det är i vart fall inte jag ;-)
Vet också att det varit så förr för mig i Asien. Men det var länge sedan nu. Har PP via Handelsbanken också och där får man inget fysiskt kort alls sedan något år tillbaka så antar att digitalt funkar fint numera

Råder inget tvivel om att priority pass ingår även för extrakort för i vart fall befintliga kunder (min sambo fick nyligen förlängt och nytt fysiskt kort per post). Har förmånen där både huvudkort och extrakort får ta med sig varsin gäst, men har försökt leta var det framgår uttryckligen. Nån som vet?

Har du kollat på sambos PP kontot? Kanske finns där…

Jag hittar inte ens på mitt egna som är kopplat till huvudkortet. Vet inte var det framgår att det inkluderar en gäst.
Det kan skilja på gäst-policy mellan olika lounger exempelvis Lufthans så inkluderas inte gäst men gissningsvis är det samma för all PP lounger. Man kan se vad som gäller för respektive lounge här: https://www.americanexpress.com/sv-se/travel/lounges/the-platinum-card/
Loggar man dessutom in så ser man specifikt vad som ingår för ens kort, testa att logga in med extrakortets konto?

Toppen