Senaste nytt

Amex Platinum extrakort, priority pass

Swedbank/Sparbankerna MC Platinum har Lounge key. Kan inte se att där är en begränsning på antal besök.

Om du vill luta dig tillbaka i en avkopplande miljö eller få tid att arbeta ostört mellan flighterna ska du se till att alltid ha med dig Mastercard Platinum när du reser. Kortet är kopplat till Lounge Key som ger dig fri tillgång till mer än 1200 flygplatslounger världen över, oavsett vilket flygbolag du flyger med eller vilken typ av biljett du har1. Med andra ord är Mastercard Platinum det enda kort du behöver ha med dig för att få tillträde till lounger. Du har även möjlighet att bjuda med dig ditt resesällskap mot en kostnad (30 Euro per person).

Swedbank obegränsad loungekey.
jo, jag har detta själv just nu. Detta kort ger mig, en (1) person loungetillgång, men HQT och andra i denna tråd snackar om att avsluta AMEX Platinum då deras 2X2 personers loungetillgång skulle minskas till 2x. Swedbank eller SHBs normala Platinum kort ger dig långt ifrån den tillgången.

Ni som likt mig har signat upp er på Platinum efter sommaren. Har ni någon lösning så att extrakortet kan få Priority Pass? Jag frågade supporten om det gick att lägga till PP mot ex en avgift, men det gick ej. De hänvisade till att man i så fall får signa upp PP separat för den korthållaren, vilket blir lite väl dyrt...

Så hur gör ni andra utan PP för extrakortet? Har ni lagt till det på annat sätt?

Last edited:
Toppen