Senaste nytt

Amex MR-poäng till SAS EuroBonus, kampanj 20% extra.

Hej! I "normala" fall, vad är växlingskursen mellan Amex MR-poäng eller vad det heter, och Eurobonus-poäng? Säg att man har 100000 MR-poäng, hur många Eurobonus-poäng genererar dessa vid inväxling?

MVH
Elias
 

ekf

Medlem
Hej! I "normala" fall, vad är växlingskursen mellan Amex MR-poäng eller vad det heter, och Eurobonus-poäng? Säg att man har 100000 MR-poäng, hur många Eurobonus-poäng genererar dessa vid inväxling?

MVH
Elias
Med risk för att det ändrat sig på sistone, men sist jag kollade så var det 11:1, dvs 100000/11 i ditt exempel
 

M.K

Medlem
11 000 MR poäng ger 1000 eb-poäng. Sänktes från 10 000 MRP för några år sedan, så är det EB poäng som du primärt är ute efter rekommenderar jag Elite. Jag tycker dock Platinum ger några andra fördelar som jag uppskattar mer än lite mer poäng.

Är bara 6000:- ifrån 300k/spend på Elite i år och sedan sägs det faktiskt upp då jag troligen inte behöver de 20k extra baspoängen detta medlemsår. Haft EBG många år och känner inte behovet för EBD med hjälp av kortet. Jag tar istället tillbaka mitt gratis premium och skaffar nya mastercard som komplement. Måste finnas gränser för hur mycket man lägger ner på kreditkort :)
 

FilipJ

Medlem
Påminnelse (?) om att det blir sämre ratio from. september. Från 11:1 till 12:1... Tråkigt att det inte kom en kampanj innan med 20% extra.
 

palmen

Moderator
Påminnelse (?) om att det blir sämre ratio from. september. Från 11:1 till 12:1... Tråkigt att det inte kom en kampanj innan med 20% extra.
Tråkigt för oss men ändå rätt logiskt väl? Om de vet att folk kommer föra över i alla fall behöver man ju inte ge en kampanj för det.
 

FilipJ

Medlem
Tråkigt för oss men ändå rätt logiskt väl? Om de vet att folk kommer föra över i alla fall behöver man ju inte ge en kampanj för det.
Såklart superlogiskt. Men utifrån vad jag förstått har denna kampanj varit hyfsat återkommande, men inte sett den på ett tag. Hur som helst, poäng kommer att konverteras! For the greater good!
 
Toppen