Senaste nytt

Amex MR-poäng till SAS EuroBonus, kampanj 20% extra.

peng

Medlem
När man flyttar över poängen så visas bara poängen för den vanliga växelkursen. De extra 20% kommer som en separat post när poängen flyttats över till SAS. Jag har pratat med kundtjänst om detta.

Förra året så kom de extra 20 procenten några dagar efter att kampanjen slutat som en egen post.
 

Jensik

Medlem
Förra året så kom de extra 20 procenten några dagar efter att kampanjen slutat som en egen post.
Det var exakt detta de sa till mig när jag ringde AMEX - de kommer först in när kampanjen har slutat. Erbjudandet gäller alla kunder som växlar över MR till EuroBonuspoäng, oavsett om man har fått mailet eller ej.
 

M.K

Medlem
Perfekt! Ska nog göra slag i saken och göra en överföring då jag har närmare 1,5 miljoner MR-poäng på kontot :D
 

evr

Medlem
Hur snabbt brukar EuroBonuspoängen bli krediterade?

Det tog ganska exakt 24h för min del tills jag såg dom på SAS. Men det kan säkerligen variera, upp till 5 dagar står det.

Det var ju lite otydligt när man läser villkoren om överförda poängen skulle räknas nivågrundande så det var ju fint att gå från 900 EB till högsta fly premium nivå :)
 

Valley

Medlem
Kort och gott.
Fick just ett erbjudande. Är det värt det ?

Sitter ju och hoppas att det skall komma ett för BAEC som även gäller för en svensk.
Dök ju upp ett med 40% bonus som enbart verkade vara för Nordamerika (USA)

Så frågan är om det är värt det. Skulle väl bli bortåt en ca 135 000 Eurobonuspoäng om jag växlar in det jag har på mitt Amexkonto
 
Toppen