Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Henrik_B

Medlem
Nu till det jag egentligen hade tänkt fråga om. Hur många dagliga accesser gäller? Vet att bla. PP-loungerna har en spärr på två timmar innan man kan registrera sig igen. Har en överdagenresa imorgon och tänkte ta både frukost och middag på Pontus.
 
Det låter som Amex har lyckats lite för bra för sitt eget bästa med sina kampanjer att få in fler till platinum. I kombination med att informera existerande medlemmar.

Vill minnas att jag läst liknande klagomål om en del centurion lounges I USA.

Kan tänka mig att det finns en hel del sådana klagomål.

Besökte Amex Centurion Lounge på SFO i torsdags. Fin lounge, men fullständigt kaos. Folk satt nästan i knät på varandra. Påminde om SAS T4 i rusningstrafik. Behövde verkligen äta, men så fort jag fått i mig lite mat, lämnade jag loungen och sökte istället upp en lugn gate och satt där i två timmar och glodde på en monitor med info om uppgraderingsläget på en Unitedflight till Spokane.
 

MrDollar

Medlem
Stämmer säkert, nu är ju jag inte laktosintolerant, tolkade bara inlägget som att det var brist på laktosfri kost
Kan tipsa om laktas-tabletter för den som är laktosintolerant. Hjälper de inte är man känslig mot något annat och då hjälper laktosfritt föga.

Däremot helt veganska alternativ vore bra.
 

Hachans

Medlem
Stämmer säkert, nu är ju jag inte laktosintolerant, tolkade bara inlägget som att det var brist på laktosfri kost

Min poäng var kanske mer att om man ska tillmötesgå fler dieter så behöver inte laktosfritt vara en av dem eftersom det bara är en tablett att ta så kan man käka det.

Glutenfritt och veganskt så har man täckt in massor med folk. Allt från folk som inte äter fläsk till folk som käkar GI.
 

DanielKif

Medlem
Det är också trist att SAS inte flyger till månen...
Maken till oförskämdhet var det länge sedan jag såg eller hörde. Får man någonting gratis då säger man tack och tar emot. Amex Lounge by Pontus är en fantastiskt fin förmån, det finns ingen som tvingar dig att gå dit.
Jag tror/tycker du övertolkar Jonas ”trist” till ett grovt klagomål.

Med det sagt: Jag tror laxsalladen kommer tillbaka. Den är absolut det bästa jag ätit hos dem sedan de startade. Saknar den med.
Laktoskänsligheten går lösa med piller som Hans skrev. Tar själv sådana piller ibland.
 

MrDollar

Medlem
Bra poäng, visste inte att man kunde ta en tablett. Håller med dig!
Min poäng var kanske mer att om man ska tillmötesgå fler dieter så behöver inte laktosfritt vara en av dem eftersom det bara är en tablett att ta så kan man käka det.

Glutenfritt och veganskt så har man täckt in massor med folk. Allt från folk som inte äter fläsk till folk som käkar GI.
 
Toppen