Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Håller med ovanstående två talare om nedgången i kvalitet hos Pontus, speciellt avseende frukosten. Jag kommer också gå direkt till SAS guld framöver på morgnarna. Kunde man åtminstone inte få välja på fler smörgåsar, exempelvis ägg/kaviar som bara kostar 95 kr på menyn eller äggröran för 125 kr? Vad gäller renlighet och service har de länge dekat ner sig. Jag får allt som oftast sopa ren dynan på stolen från brödsmulor och annat. Golvet ska vi inte tala om. Ofta lång väntetid samt stressad personal som glömmer saker. Ifrågasätter alltmer värdet av Platinum, speciellt efter devalveringen av SPG-förmånen.

Det låter som Amex har lyckats lite för bra för sitt eget bästa med sina kampanjer att få in fler till platinum. I kombination med att informera existerande medlemmar.

Vill minnas att jag läst liknande klagomål om en del centurion lounges I USA.

Förändring av meny idag enligt instagram.
Det blir två helt vegetariska alternativ

Sallad med rostad pumpa, fetaost, hasselnötter, ruccola, äpple, fikon och balsamicodressing
Viltskav
Räksallad
Tortellini med tryffelgrädde

Håller med det flera skriver här. Frukosten har dalat rejält. Nyttjar SAS gold istället. Maten däremot är bra, men känns aningen mer "ihophafsad" än tidigare. Inte dåligt på något vis, men inte med samma fingertoppskänsla som när den var nyöppnad.

Frukostkvaliteten har gått ned sedan jag var sist här. Åt frukost nyss. Presentation av maten är sämre, kändes nästan a la SAS med brödkorg erbjuden help yourself stil. Croissanten är sämre, ”S-market”-butikkvalitet om jag gör jämförelse. Lägg därtill en ”SAS sandwich” och rescue äppelmust men ja föredrar den tidigare apelsinjuice dessutom.

Fortsättningvis går direkt till SAS guld loungen. Pontus hade bättre mat förr.

Ja, frukosten har verkligen blivit sämre. Åt också idag och yoghurten var utbytt mot ett sämre alternativ i mitt tycke än det var förrra veckan. Gillade de där keramikskålarna som den kom i förut. Mackorna skulle definitivt kunna hottas upp. Känns inte direkt premium i dagsläget. Frukosten som helhet ligger långt efter maten som man kan beställa övriga tider på dygnet. Inte ens ett ägg med kaviar kan man få.

Håller också med om att det samlade intrycket har försämrats senaste tiden. Ofta bord som inte är avplockade/pådukade och mer och mer folk i loungen.

Många klagar på att Amex Platinum bara blir sämre och sämre och att man ska säga upp det.
Tittar man på utvecklingen på Pontus loungen med antal som går dit så verkar det bara bli fler och fler som skaffar kortet :)

Om fler och fler tycker att det blivit sämre så borde det väl framföras lite kritik till både AMEX och Pontus då eller?
Har inte hunnit besöka själv så har ingen aning om hur det har försämrats med tiden men läser och följer diskussionen här dagligen.

Många klagar på att Amex Platinum bara blir sämre och sämre och att man ska säga upp det.
Tittar man på utvecklingen på Pontus loungen med antal som går dit så verkar det bara bli fler och fler som skaffar kortet :)
Det är väl det logiska resultatet när man vekar ha som mål att göra det lite mindre exklusivt. Antalet personer ökar, och antalet/kvaliteten på förmånerna sjunker.

Lite som guld nivån på ett visst lokalt flygbolag, om någon minns alla de diskussionerna...

Åt också idag och yoghurten var utbytt mot ett sämre alternativ i mitt tycke än det var förrra veckan. Gillade de där keramikskålarna som den kom i förut.
Sett båda varianterna den senaste månaden. Dvs även keramik efter att den tråkigare plastvarianten dök upp.

Håller i övrigt med resten av tråden. Frukosten har gått ner sig en del.
Man kan få sig en god cappuccino fortfarande, det är skönt.

Sett båda varianterna den senaste månaden. Dvs även keramik efter att den tråkigare plastvarianten dök upp.

Håller i övrigt med resten av tråden. Frukosten har gått ner sig en del.
Man kan få sig en god cappuccino fortfarande, det är skönt.

Ok. Har ätit frukost där ungefär 4 ggr senaste månaden. Har bara lyckats träffa keramikyoghurten.

Hursomhelst framförde jag mina synpunkter på ett vänligt och konstruktivt sätt till personalen. Även om dom kanske har svårt att påverka alltför mycket. :)

Kvalar in till guld på antal ben nästa vecka så får ge SAS gold en chans då. ;)

Toppen