Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Konto93

Medlem
Jag är inte vegetarian men provade salladen med kantareller (veg. alternativet) och jag tycker den var riktigt bra! Om man är på Pontus ofta är det ett bra alternativ att växla med.

Ett intressant utspel i måndags var en familj på 6st där pappan försökte argumentera att alla skulle få tillträde eftersom han hade 2 kort (huvud+additional card) och frun extrakort. Jag höll på packa och vet inte hur det slutade tyvärr.
 

Canadien

Medlem
6st där pappan försökte argumentera att alla skulle få tillträde eftersom han hade 2 kort (huvud+additional card) och frun extrakort. Jag höll på packa och vet inte hur det slutade tyvärr.
Hade kanske gått om han haft Centurion plus ett Platinum och ett extrakort till frun.
 

palmen

Moderator
Jag är inte vegetarian men provade salladen med kantareller (veg. alternativet) och jag tycker den var riktigt bra! Om man är på Pontus ofta är det ett bra alternativ att växla med.

Ett intressant utspel i måndags var en familj på 6st där pappan försökte argumentera att alla skulle få tillträde eftersom han hade 2 kort (huvud+additional card) och frun extrakort. Jag höll på packa och vet inte hur det slutade tyvärr.
Hade de alltså 3 kort? Är inte Additional card och extrakort samma sak?
 

Tonton

Medlem
Hade de alltså 3 kort? Är inte Additional card och extrakort samma sak?

Nej, det är det inte.

Ett Additional Card är ett extra kort till dig själv som huvudkortsinnehavare för att separera olika typer av utgifter. Exempelvis har min mamma ett sådant kort för att betala allt kopplat till sitt egna företag på det.

Ett extrakort är ett kort som du kan ge familjemedlem eller exempelvis vän. Alla köp som görs på ett extrakort redovisas på samma faktura som huvudkortinnehavarens egna köp, med en tydlig uppställning på vem som har gjort vilka köp.
 

Konto93

Medlem
Som sagt såg jag inte hur det hela slutade men ett additional card är ett kort utställt i samma namn som huvudkortet för att separera betalningar. Jag vet inte vad som gäller på Pontus dock?
 

palmen

Moderator
OK, så man ger extrakortet till en annan person och dessa två personer kan då ta in varsin gäst i loungen.
Sen kan man även själv välja att plocka ut ett "additional card" som då inte är ett nytt kort med förmåner utan snarare att man bara vill kunna separera utgifter.

Låter för mig som att de inte ska få in mer än 4 personer i loungen med det upplägget.
 
Toppen