Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Ja, frukosten har verkligen blivit sämre. Åt också idag och yoghurten var utbytt mot ett sämre alternativ i mitt tycke än det var förrra veckan. Gillade de där keramikskålarna som den kom i förut. Mackorna skulle definitivt kunna hottas upp. Känns inte direkt premium i dagsläget. Frukosten som helhet ligger långt efter maten som man kan beställa övriga tider på dygnet. Inte ens ett ägg med kaviar kan man få.

Håller också med om att det samlade intrycket har försämrats senaste tiden. Ofta bord som inte är avplockade/pådukade och mer och mer folk i loungen.
b8dd627030809faba5636f93cff21a00.jpg

Två olika yoghurts så jag tycker det blir bättre. Men saknar ett äggalternativ. Det finns dock i SAS loungen om jag blir väldigt sugen.

Kan inte hålla med om frukosten skulle blivit så mycket sämre.
Föredrar nybakade frallor och "färdiga" smörgåsar. Det enda jag saknar är ett ägg och alternativ på juice.
Den enda gången jag besöker guld loungen är när jag reser med barnen som hellre går dit.

Med risk att denna fråga besvarats i denna tråd tidigare. Hur många gäster får jag gästa med ett Centurion kort in i Amex loungen på Arlanda?

Lite trist att inte laxsalladen tas tillbaka på menyn. Också trist att ingen av de varma rätterna går att få som laktosfria.
Det är också trist att SAS inte flyger till månen...
Maken till oförskämdhet var det länge sedan jag såg eller hörde. Får man någonting gratis då säger man tack och tar emot. Amex Lounge by Pontus är en fantastiskt fin förmån, det finns ingen som tvingar dig att gå dit.

Last edited:
Toppen