Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Är den så bra alltså, shit, det är det enda på menyn jag inte provat ännu. Får göra ett nytt besök nästa vecka

PS. Det finns en barnmeny med köttbullar och pannkakor, dock fullstora portioner, så där finns ytterligare en varm kötträtt. DS.

Upplever ni andra att portionerna är mindre nu än innan renoveringen?

Å detta med att beställa snacks, frukt och kakor. Då måste man ju erkänna att man är ett ohälsosamt kakmonster... :rolleyes:
Insåg just nu att jag missat att bifoga bilden. Min plan var att ha den som ”förrätt” och sedan ta entrecoten, men det hade blivit för mycket.

Idag ska jag dock klara utmaningen. Framförallt var de pocherade äggen med ett ljuvligt crisp sagolika, men även sparrisen slog den jag prövade här i Berlin igår kväll.

Attachments

• IMG_1886.jpeg
    IMG_1886.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 182
Herregud! Anlände (försenad ankomst Cph-Arn) 18.58. Möttes av ”köket har stängt”, varpå jag plötsligt blev ”tysk” och påpekade att det är två minuter kvar till köket stänger. Blev insläppt, beställde både för och varmrätt på en gång (nej, man kunde inte be att varmrätten kom ngt efter förrätten) och har beställt. :) lugnet återställt. Ett glas champagne unnar jag mig tills jag återfått lugnet. ;)

Herregud! Anlände (försenad ankomst Cph-Arn) 18.58. Möttes av ”köket har stängt”, varpå jag plötsligt blev ”tysk” och påpekade att det är två minuter kvar till köket stänger. Blev insläppt, beställde både för och varmrätt på en gång (nej, man kunde inte be att varmrätten kom ngt efter förrätten) och har beställt. :) lugnet återställt. Ett glas champagne unnar jag mig tills jag återfått lugnet. ;)
Champagne är alltid en bra dryck för att återställa lugnet :D

Behöver medföljande gäst ha bordingkort till samma flyg eller räcker det med en avgående biljett runt samma tid? Hittar bara info från t.ex. sas lounger.

Nej, krävs inte. Du kan alltså gästa in någon som reser på ett helt annat flyg än ditt eget.
Du själv kan enbart besöka 3h innan avgång, men gästen din kan haka på och sitta tills stängning ;)
Insåg just nu att jag missat att bifoga bilden. Min plan var att ha den som ”förrätt” och sedan ta entrecoten, men det hade blivit för mycket.

Idag ska jag dock klara utmaningen. Framförallt var de pocherade äggen med ett ljuvligt crisp sagolika, men även sparrisen slog den jag prövade här i Berlin igår kväll.
Instämmer. Sparrisen med de pocherade äggen var magiskt!
Rödingen tyckte jag var god, men inget wow som det förstnämnda.

Första flygresan på drygt tre månader (ARN-BRU), märkligt att mitt BC-konto inte har blivit blockerat, men ett utmärkt tillfälle att begå premiär på ”nya” Amex Plat-loungen. Snofsigare inredning och klart större är första intrycket.
Efter två månader, automatisk nedgradering från BC-medlemskap till EconomyClass.com. Men Amex Platinum uppgraderar Lounge-privilegiet och BC-medlemskap.

Kom maten snabbare än vid pop-up?

Toppen