Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Thornado

Medlem
Synd att det är " kalla rätter " i pop up loungen det känns jo som en ganska stor downgrade om det nu är blir så.

Kalla rätter, och frukost fram till kl 11 istället för kl 10 ser jag som två rejäla försämringar.

Dessutom intressant att de menar på att det ska krävas accesskort i appen - som för vissa andra så väntar mitt fortfarande på att aktiveras (har holländskt Amex Platinum så har antagit att det beror på det). Det är ju definitivt suboptimalt för internationella resenärer.
 

larced

Medlem
Suttit i chatten med AMEX i 30 min nu kring varför jag inte får Accesskortet i appen.
Bara snömos svar som att mitt Priority pass ska funka på Pontus till 21 mars mm...
Samt att access kortet börjar gälla först 21 mars. Men ni andra har väl redan fått era kort till appen?

Korta frågan är: Funkar mitt platinum kort fortfarande på Pontus nästa vecka, eller kravs access kortet i appen?
 

Carlos

Medlem
Varning för eventuellt opopulär åsikt: Pontus in the Air är / var en av ARNs sämsta lounger (under frukosttid).
Dåligt och snobbigt bemötande av värdar och värdinnor
Omständig och ineffektiv service
Värdelösa frallor (hej föreningsfiket från 1980)
Äckligt kaffe
Varm must? (varför står den jävla musten där?)
Trångt
Generellt snobbig stämning med div botoxade gubbar och gummor som får en att nästan skratta.

Allt av ovanståande avhjälptes väl delvis av att man kunde beställa en varmrätt under övrig tid. Men överlag en trist plats.
 
Varning för eventuellt opopulär åsikt: Pontus in the Air är / var en av ARNs sämsta lounger (under frukosttid).
Dåligt och snobbigt bemötande av värdar och värdinnor
Omständig och ineffektiv service
Värdelösa frallor (hej föreningsfiket från 1980)
Äckligt kaffe
Varm must? (varför står den jävla musten där?)
Trångt
Generellt snobbig stämning med div botoxade gubbar och gummor som får en att nästan skratta.

Allt av ovanståande avhjälptes väl delvis av att man kunde beställa en varmrätt under övrig tid. Men överlag en trist plats.
Håller med. Enda fördelen är att man får sätta sig ner, fram med datorn och börja jobba.

Var på amex lounge i Miami förra helgen. Vilken skillnad! Blev en dusch, lite mat, en ipa, ett glas vin, en negroni och en whisky sour. Sen ombord flyget hem till Stockholm.
 

Hachans

Medlem
Varning för eventuellt opopulär åsikt: Pontus in the Air är / var en av ARNs sämsta lounger (under frukosttid).
Dåligt och snobbigt bemötande av värdar och värdinnor
Omständig och ineffektiv service
Värdelösa frallor (hej föreningsfiket från 1980)
Äckligt kaffe
Varm must? (varför står den jävla musten där?)
Trångt
Generellt snobbig stämning med div botoxade gubbar och gummor som får en att nästan skratta.

Allt av ovanståande avhjälptes väl delvis av att man kunde beställa en varmrätt under övrig tid. Men överlag en trist plats.

Jag håller helt med dig. Frukosten är så usel att jag numera struntar i den och äter hos SAS om möjligheten finns.

Det är trångt och så är det så full av DYKWIA-folk och wannabe influensers att man blir tokig.
 

GOTBound

Medlem
Jag håller helt med dig. Frukosten är så usel att jag numera struntar i den och äter hos SAS om möjligheten finns.

Det är trångt och så är det så full av DYKWIA-folk och wannabe influensers att man blir tokig.
Så farligt tycker jag det inte är, det enda jag noterat stundtals är en kader av nyblivna farbröder i min egen ålder [mid 40th's] antingen i grupp eller med fru och barn där den tre knappar uppknäppta vita skjortan och club blazern blivit mer än några kilon för liten samt backslicken lite mer tunn ;).
 

bvs

Medlem
Mitt ser ut såhär på min IPhone. På IPad ser det normalt ut. Vet inte vad som hänt då det inte hjälpte att ominstallera appen och lägga upp allt på nytt.

Löste det här sig för dig på något sätt? Det står samma för mig nu helt plötsligt efter att ha fungerat utan problem innan. Försökte lösa det via Amex chat men de verkar inte ha någon aning.
 

larced

Medlem
Löste det här sig för dig på något sätt? Det står samma för mig nu helt plötsligt efter att ha fungerat utan problem innan. Försökte lösa det via Amex chat men de verkar inte ha någon aning.
Mitt problem löste sig efter en del chattande med dom.
Visade sig att dom hade något strul med mitt personnummer. Så jag uppdaterade det, och sedan fick jag mitt accesskort i appen någon dag senare.
 
  • Gilla
Reactions: bvs
Toppen