Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Erik M

Medlem
Spelar ju mindre roll om servicen är riktigt kass,dryg och långsam som jag har upplevt ett flertal ggr.
Nej de andra loungerna är inte bra,men man får maten inom 30 min och när de för andra ggn glömmer din kaffe så kan du hämta en själv :)
Jag har Amex Plat men går mkt sällan till Pontus då personalen slutade hålla måttet för läääänge sedan.
Nå, smaken är som ...
Bordsservering, och att slippa gå runt som en vålnad och leta nånstans att sitta, det är hela grejen för mig.

Testar pop-uppen i gryningen på tisdag, om de hunnit öppna. :)
 

jerixon

Medlem
Ingen vidare bordsservering flertalet ggr dock som jag skrev....
Behöver man ständigt tjata och upprepa sig så tar jag hellre sakerna själv :)
Dessutom har det ju varit servering i restaurangen och den är ju inte speciellt roligt inredd eller speciellt exklusiv för Platinum kunder just.
Men visst när loungen precis öppnat var det väldigt mycket bättre.


Nå, smaken är som ...
Bordsservering, och att slippa gå runt som en vålnad och leta nånstans att sitta, det är hela grejen för mig.

Testar pop-uppen i gryningen på tisdag, om de hunnit öppna. :)
 

Hachans

Medlem
Ingen vidare bordsservering flertalet ggr dock som jag skrev....
Behöver man ständigt tjata och upprepa sig så tar jag hellre sakerna själv :)
Dessutom har det ju varit servering i restaurangen och den är ju inte speciellt roligt inredd eller speciellt exklusiv för Platinum kunder just.
Men visst när loungen precis öppnat var det väldigt mycket bättre.

Ja, de började bra, sen började de kapa hörnen. Inget färskt bröd, billigare juice, mat som inte lagas på beställning utan typ 20 portioner av samma som står på en vagn där de tror ingen ser. Sen får man maten fesljummen.

Det är inte heller så premium att de klämt in så många platser att utrymmet i sidled påminner om ekonomi i flyget. Där får man ofrivillig insyn i andras privatliv.
 

Carlos

Medlem
Spelar ju mindre roll om servicen är riktigt kass,dryg och långsam som jag har upplevt ett flertal ggr.
Nej de andra loungerna är inte bra,men man får maten inom 30 min och när de för andra ggn glömmer din kaffe så kan du hämta en själv :)
Jag har Amex Plat men går mkt sällan till Pontus då personalen slutade hålla måttet för läääänge sedan.
Håller helt och hållet med.
 
Det är underligt hur så många kan vara så negativt inställda till Pontus. Det är som om vi besöker helt olika lounger.

Jag säger inte att det är perfekt på något vis, självklart finns det förbättringar (i många fall skulle det räcka att bara återgå till hur det var några år sedan...). Men i mitt tycke står Pontus in the Air i en helt egen klass på Arlanda, och det existerar inget läge där jag skulle välja SAS Guldlounge framför Pontus vid måltidstider. Visst, ibland får man stå och köa i 10 minuter, men sen leds man alltid ett bord där man i lugn och ro kan äta en (oftast) god måltid (som även på sina sämsta dagar är mångfallt bättre än vad som kan fås på något shorthaulflyg), och ett par glas vin. När jag reser i icke-frukosttid så ser jag alltid till att ha lite extra tid på mig att njuta på Pontus, det är en självklar del av min reserutin som jag kommer sakna nu framöver.
 

Hachans

Medlem
Det är underligt hur så många kan vara så negativt inställda till Pontus. Det är som om vi besöker helt olika lounger.

Jag säger inte att det är perfekt på något vis, självklart finns det förbättringar (i många fall skulle det räcka att bara återgå till hur det var några år sedan...). Men i mitt tycke står Pontus in the Air i en helt egen klass på Arlanda, och det existerar inget läge där jag skulle välja SAS Guldlounge framför Pontus vid måltidstider. Visst, ibland får man stå och köa i 10 minuter, men sen leds man alltid ett bord där man i lugn och ro kan äta en (oftast) god måltid (som även på sina sämsta dagar är mångfallt bättre än vad som kan fås på något shorthaulflyg), och ett par glas vin. När jag reser i icke-frukosttid så ser jag alltid till att ha lite extra tid på mig att njuta på Pontus, det är en självklar del av min reserutin som jag kommer sakna nu framöver.

Ja, men det handlar nog om vad loungen är och vad den utger sig för att göra. Jag gick alltid och käkade frulle på Pontus. Nu gör jag det aldrig, det är guldloungen som gäller. Man slipper gårdagens frallor, snobbig personal som låtsas att de inte ser en och så.

Och visst är maten bättre på Pontus än på shorthaulflygen, men bland loungerna är de inte alltid självklart bäst. Och det är inte för att de andra loungen skärpt sig utan för att Pontus sjunkit som en sten.

Man skulle kunna tro att Fritiof skulle vara lite mer rädd om sitt varumärke men det verkar inte som att han bryr sig så mycket.
 
Jag föredrar helt klart en lounge med soffor och fåtöljer och med självservering. Vill ha det bekvämt och slippa stressen med att behöva påkalla uppmärksamhet från personalen för varje liten sak. Efter ett antal besök på Pontus har jag insett att jag inte alls gillar det konceptet, varken när jag har gott om tid eller när jag måste stressa till flyget.
 

GOTBound

Medlem
8C0A008B-157B-4EA9-B941-5253A3B9CBBA.jpeg

A7DB4186-665B-4D39-98EB-C32F2053FD8F.png
E657AE15-0815-41FB-B3CC-F1BD014CF266.png
A7FCB98A-EE2D-435F-95C4-27BD541CEAA6.jpeg
DE371B9F-FFD1-46EF-8853-05584EADB157.png


+ gluten & laktosfritt.
- Platinum värdet devalveras.

EDIT: detta är alltså menyerna för Pop-up loungerna.
EDIT2: devalveringen av Platinumloungen, en konsekvens av aggressiv marknadsföring för Platinum vilket inneburit för många nya medlemmar?
 
Last edited:
Visa bifogad bild 140403
Visa bifogad bild 140399 Visa bifogad bild 140400 Visa bifogad bild 140401 Visa bifogad bild 140402

+ gluten & laktosfritt.
- Platinum värdet devalveras.

EDIT: detta är alltså menyerna för Pop-up loungerna.
EDIT2: devalveringen av Platinumloungen, en konsekvens av aggressiv marknadsföring för Platinum vilket inneburit för många nya medlemmar?
Såg inget skrivet om dryck, får hoppas att det inte är en ”torr” lounge..
 

Hachans

Medlem
Allt är glutenfritt?

Med tanke på hur vidrigt glutenfritt bröd är så funderar jag verkligen på hur goda frallorna kommer vara. Eller toast Skagen. Eller smörrebröden.

Nåja, då behöver man inte ens överväga att ta sig dit.
 
Toppen