Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

plover

Medlem
Pontus vs SAS är ju varit ett enkelt val, och ännu mera så sedan porslin och glas är borttaget i SAS Gold Lounge. Full respekt för kostnadsproblematiken, men är det verkligen där sveriges national,carrier skall dra ned ?
 

011430121

Medlem
Pontus vs SAS är ju varit ett enkelt val, och ännu mera så sedan porslin och glas är borttaget i SAS Gold Lounge. Full respekt för kostnadsproblematiken, men är det verkligen där sveriges national,carrier skall dra ned ?
Om jag har förstått det så är det reparation efter vattenskada i "köksområdet" i loungen på T5, det är inte SAS som har dragit ner och serverar på papperstallrikar och i plastglas, det är omständigheterna som gör detta.
Jag är tacksam att SAS håller loungen öppen trotts reparationen.
 

plover

Medlem
ahh, vad bra för det kändes riktigt trist idag, och ingen i servisen sa nåt. då hoppas jag att det blir som tidigare, mycket bra info tacl
 

Erik M

Medlem
Det stämmer att engångsgrejerna var tillfälliga.
(Vissa föredrar emellertid dem. Och korv med bröd, som serverades häromveckan, är toppenbra loungemat imho.)

Igår vid 17-tiden var det riktigt lugnt och skönt i Pontus-loungen. Glesaste på länge.
 

Erik M

Medlem
Det stämmer att engångsgrejerna var tillfälliga.
(Vissa föredrar emellertid dem. Och korv med bröd, som serverades häromveckan, är toppenbra loungemat imho.)

Igår vid 17-tiden var det riktigt lugnt och skönt i Pontus-loungen. Glesaste på länge.
Inte VAR tillfälliga. ÄR tillfälliga. Visste inte förrän igårkväll att plastmuggarna och papptalrikarna var kvar.

Bara jag som tycker bouillabaissen på Pontus var alldeles för fet?

Nån som lyckats charma till sig finare vin förresten? De har ju utförsäljning i restaurangen.
 

samet

Medlem
Macka och köttbullar idag. En hel del ny personal, men uppenbart kvalificerad.

Blev nog att byta ut en del felrekryteringar under våren/sommaren. Fullt idag, men bra tempo och vaken service.
20221103_131526.jpg


20221103_132134.jpg
 
Toppen