Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

palmen

Moderator
För en som aldrig besökt SAS Gold lounge (endast business Lounge), vilken av Pontus och Gold lounge är att föredra rent frukostmässigt? Skulle ni säga att det är lika "busy" på bägge ställen ca 0530 en fredag?
Om du ska äta är utbudet bättre hos sas helt klart när det gäller frukost.
Om du bara tänker ta en macka och en kopp med något är Pontus bättre.
 

jonten

Medlem
Wow, sitter i loungen just nu. Står det i manualen att maten inte får serveras varm??
Har samma erfarenhet, så fruktansvärt ojämn service. Ibland kanon, nästa gång katastrof. Men man biter ihop för det är "gratis" jo jag vet kortet kostar, men man bet ju inte till Pontus. Och att framföra klagomål till Amex vetigudarna om det ger effekt. De borde ha fått en hel del klagomål och det är fortfarande ojämn service och stundvis dåligt. Bara att kolla på matfotona i denna tråd.
 

Hachans

Medlem
Har samma erfarenhet, så fruktansvärt ojämn service. Ibland kanon, nästa gång katastrof. Men man biter ihop för det är "gratis" jo jag vet kortet kostar, men man bet ju inte till Pontus. Och att framföra klagomål till Amex vetigudarna om det ger effekt. De borde ha fått en hel del klagomål och det är fortfarande ojämn service och stundvis dåligt. Bara att kolla på matfotona i denna tråd.

Man hade ju hopp om att de skulle förlora kontraktet när loungen skulle flytta och så, men de fick ju förlängt istället så att Amex signalerar ju att de är nöjda med nivån.

Men jag hörde just ett par i Norrskenloungen beklaga sig över Pontus också, så missnöjet pyr.
 
Har samma erfarenhet, så fruktansvärt ojämn service. Ibland kanon, nästa gång katastrof. Men man biter ihop för det är "gratis" jo jag vet kortet kostar, men man bet ju inte till Pontus. Och att framföra klagomål till Amex vetigudarna om det ger effekt. De borde ha fått en hel del klagomål och det är fortfarande ojämn service och stundvis dåligt. Bara att kolla på matfotona i denna tråd.

Om maten är kall (som ska vara varm) så klagar jag till servitören. Dom får helt enkelt skicka in en ny, varm, maträtt.
 
Fisksoppan var mycket god. Servicen var också bra.
 

Attachments

  • IMG_20221024_103130.jpg
    IMG_20221024_103130.jpg
    60 KB · Visningar: 119
Toppen