Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Det som ingår med Amex Platinum är öl och vin. Utöver det kan du köpa tex Mimosa och GT rabatterat (för 50kr har jag för mig). Efter god mat och dryck brukar jag gå vidare till SASloungen om jag vill ha ngt starkare att dricka.
Det är riktigt. 50kr ändå helt ok pris. Inte testat själv dock - någon som gjort det? Vad tyckte ni? Var drinkarna bra? Vilken gin och vilken champagne var det i?

Det är riktigt. 50kr ändå helt ok pris. Inte testat själv dock - någon som gjort det? Vad tyckte ni? Var drinkarna bra? Vilken gin och vilken champagne var det i?

Instämmer och med tanke på hur Pontus har positionerat sig så gissar jag på tenqueray eller Bombay sapphire i bar-batteriet :)

Återkommer med en enklare recension på drink utbudet från Pontus nästa vecka efter weekend besök i Jurmala (Tallin/riga).

Edit: Får se om vi även hinner med ett besök i Menzies loungen för att testa drinkar :)

Last edited:

De har en riktigt bra vinlista utöver det som ingår. Har tagit in några bra flaskor vid ett par tillfällen.

Dock är GTn helt värdelös - färdigblandad på burk. I vart fall var det vad som ingick för det rabatterade priset.

Toppen