sebastian-k
New member
Hur ser drink/grogg utbudet ut på Pontus?
Det som ingår med Amex Platinum är öl och vin. Utöver det kan du köpa tex Mimosa och GT rabatterat (för 50kr har jag för mig). Efter god mat och dryck brukar jag gå vidare till SASloungen om jag vill ha ngt starkare att dricka.Sebastian.k skrev:Hur ser drink/grogg utbudet ut på Pontus?Klicka för att utvidga...
Hafermann skrev:Det som ingår med Amex Platinum är öl och vin. Utöver det kan du köpa tex Mimosa och GT rabatterat (för 50kr har jag för mig). Efter god mat och dryck brukar jag gå vidare till SASloungen om jag vill ha ngt starkare att dricka.Klicka för att utvidga...
Det är riktigt. 50kr ändå helt ok pris. Inte testat själv dock - någon som gjort det? Vad tyckte ni? Var drinkarna bra? Vilken gin och vilken champagne var det i?Hafermann skrev:Det som ingår med Amex Platinum är öl och vin. Utöver det kan du köpa tex Mimosa och GT rabatterat (för 50kr har jag för mig). Efter god mat och dryck brukar jag gå vidare till SASloungen om jag vill ha ngt starkare att dricka.Klicka för att utvidga...
Remington Steele skrev:Det är riktigt. 50kr ändå helt ok pris. Inte testat själv dock - någon som gjort det? Vad tyckte ni? Var drinkarna bra? Vilken gin och vilken champagne var det i?Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Helt klart. Han är endast intresserad av kvantitet och totalt ointresserad av kvalitet.Klicka för att utvidga...
Sebastian.k skrev:Min uppfattning är att Pontus vill signalera kvalité!Eller har jag missat något?Klicka för att utvidga...
Remington Steele skrev:Det är riktigt. 50kr ändå helt ok pris. Inte testat själv dock - någon som gjort det? Vad tyckte ni? Var drinkarna bra? Vilken gin och vilken champagne var det i?Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Han är ute efter att tjäna pengar. De har tex inga problem att checka in en för att sen upptäcka att ”oj, det fanns inga sittplatser” vilket gör man går någon annanstans men de får betalt ändå.Klicka för att utvidga...
Myllys35 skrev:De har en riktigt bra vinlista utöver det som ingår. Har tagit in några bra flaskor vid ett par tillfällen.Dock är GTn helt värdelös - färdigblandad på burk. I vart fall var det vad som ingick för det rabatterade priset.Klicka för att utvidga...
Sebastian.k skrev:Låter som ”Lonkero alko” long drink på burk.Kryssnings favoriten.Klicka för att utvidga...
http://pontusfrithiof.com/wp-content/uploads/2019/09/190904-Meny-A3-V1.pdfMediana skrev:Någon som kan säga vad som finns på menyn just nu? Kontemplerar om det är värt att ta en sväng förbi idag eller inte.Klicka för att utvidga...
Har nog rapporterats 10 ggr att öl och vin inte står på menyn, men det ingår som det alltid har gjort så det ska man inte oroa sig för.Ford Prefect skrev:Käkade i loungen i måndags, då annan meny.Noterar även att vin och öl inte längre listas i @nikjes meny ovan. I måndags fanns de sedvanliga vinerna... någon som kan rapportera från Pontus idag?Edit:@Medianagå gärna förbi en sväng och kolla lägetKlicka för att utvidga...
palmen skrev:Har nog rapporterats 10 ggr att öl och vin inte står på menyn, men det ingår som det alltid har gjort så det ska man inte oroa sig för.Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Utan att gå in på detaljer men vad säger svensk lagstiftning om reklam för alkohol?Behöver ingen doktorsgrad för att räkna vad det innebär när någon publicera vissa typer av information publikt.Klicka för att utvidga...
Mattias Holmén skrev:Det är ju en meny, och det räknas knappast som reklam - eller?Klicka för att utvidga...
Att det ingår. Det betyder dock inte att det är gratis, det är inkluderat i din kortavgift. Menar du att en meny är att anses som en annons och att man därmed lockar och uppmanar till alkoholkonsumtion? (Som ej är tillåtet enlighet lagen). Hur fungerar isåfall ”Happy Hour” eller välkomstdrink/dryckesvoucher vid hotellinchecking?Senator skrev:Vad står det om kostnad för alkohol?Klicka för att utvidga...