Senaste nytt

Amex kampanj Mars 2025

Emil123

Medlem
Ny kampanj, 20k för Premium och 60k för Elite. Dock en del nya villkor:
-Max 3 invites per år
-Den som blir värvad får hälften av poängen efter 7 månader och resten vid 13 månader.

Så de har ju ordnat till villkoret de hade innan på ”du måste ha kortet i 12-mån” med en annan variant. Får se om de fortsätter med denna istället. Oklart om de 3-invites per år börjar gälla från och med nu eller om det är från 1/1.
IMG_0184.png

Det står också om man bjuder in en person som har haft ett Amex-kort senaste 12-mån så förbrukas en av dina 3 invites, du får ju inga poäng heller såklart.

När jag läser nu igen, de verkar ha tagit bort spenderingskravet helt. Det är endast något köp/mån under 13-månader som gäller?

Last edited:
Bekräftat med kundtjänst nu att ”3 member invites” gäller från och med denna kampanj. Så tidigare värvningar man gjort iår räknas inte in till dessa.
Villkoret gäller också nuvarande medlemmar, kunde ju tolkas som att det bara var nya.

Det står också om man bjuder in en person som har haft ett Amex-kort senaste 12-mån så förbrukas en av dina 3 invites, du får ju inga poäng heller såklart.

När jag läser nu igen, de verkar ha tagit bort spenderingskravet helt. Det är endast något köp/mån under 13-månader som gäller?
Bra!
Många som slänger ur sina länkar här och var, då låser det sig för dessa personer ganska snabbt när personer som redan har/haft amex ansöker med deras länk. :)

Hur många bonuspoäng får hen som bjuder in via kampanjen?
BTW är det bekräftat att man får 20k nivåpoäng + 6 nivåpoäng/100 SEK om man hoppar på elite-tåget före 1a april?

När jag läser villkoren verkar de ha ändrat till nya krav och det står ingenting om 45k spend de 3 första månaderna som det brukar, eller har jag missat något?

Grymt bra timing för min del med denna kampanj, sa upp mitt Elite 29e februari förra året!
34f88ce4-5782-4773-8ee6-1096fe9d4247-1_all_38509.jpg

När jag läser villkoren verkar de ha ändrat till nya krav och det står ingenting om 45k spend de 3 första månaderna som det brukar, eller har jag missat något?

Grymt bra timing för min del med denna kampanj, sa upp mitt Elite 29e februari förra året!
Visa bifogad bild 163122
Korrekt, ingen spend på 45k behövs vad jag också noterade. Mer tillgängligt för personer med lägre spend, även om poängen kommer mycket senare nu.

Hade tänkt hoppa på denna, men fasen vad värdelöst att behöva vänta så länge på att få poängen :(

• Gilla
Reactions: Gus
Är det bara Elite-medlemmar som fått erbjudandet som kan dela länken? Gäller med andra ord att man måste känns någon personligen som har ett Elite-kort?

Toppen