Senaste nytt

Amex kampanj Mars 2025

Problemet är väl att han inte vet vem som på riktigt signat via länken?

Nej, precis, men under förutsättning att personerna verkligen är riktiga kompisar och inte bara "kompisar" så får man väl dels göra antagandet att de faktiskt talar sanning när de säger att de använt ens länk och faktiskt hjälpa alla även om just deras sign up inte gav poäng till värvaren.

Jag ser det som ett större problem att bjuda in fler än tre personer och riskera att nummer fyra och framåt inte får sina välkomstpoäng som den trodde att den skulle få när den tog beslutet att teckna kortet. (Om det nu är så att gränsen på tre värvningar gäller åt båda hållen. Om det bara är värvaren som är begränsad till tre member invites och att alla som tecknar kortet får sina poäng så är det ju inte ett problem).

Som svar till er som undrar. En del av dessa ville ha ngt från mig för att de skulle använda just min länk. ”Annars kunde de lika gärna signa upp på egen hand”.

Nu har några av dessa kommit till mig och vill inkassera det som ingick ifall de använde länken. En av dem litar jag på så honom har jag hjälpt. Men en annan dumsnål/girig person tvivlar jag på så honom vill jag inte hjälpa.

Och nej han är inte en kompis. Bekant bättre ord.

Såg att jag får 2m poäng om jag bjuder in någon nu. Har lite funderingar på att betala årsavgiften på ett kort åt t.ex min farsa för att få mina 2m poäng och sedan hans.

Funkar det att göra så? att han t.ex växlar sina poäng till Avios som han sedan för över till mig.

4m poäng/200 000 Avios borde kunna motivera att betala en extra årsavgift på 9000.

Såg att jag får 2m poäng om jag bjuder in någon nu. Har lite funderingar på att betala årsavgiften på ett kort åt t.ex min farsa för att få mina 2m poäng och sedan hans.

Funkar det att göra så? att han t.ex växlar sina poäng till Avios som han sedan för över till mig.

4m poäng/200 000 Avios borde kunna motivera att betala en extra årsavgift på 9000.
Nu vet jag inte hur det är på avios, men på eurobonus kan du skapa en point sharing och då använda din fars poäng. Behöver du göra en överföring av poäng så kostar det oftast pengar per överförd poäng.

Ja det fungerar om du "litar" på farsan. Men viktigt att komma ihåg. Han måste ha spend på kortet varje månad och totalt minst 10.000 i spend under första året. Så lite risk om han är glömsk.
Och jag tror du får räkna med att betala minst 13 månadsavgifter innan poäng dyker upp och kan konverteras till Avios. Men bor ni i samma stad där det finns middag för 2 restauranger kanske du kan även få honom att bjuda ut dig någon/några av de 6-7 måltiderna.

Som jag tolkar det (har inte testat själv ännu) så behöver han då fixa konto hos BA för att skicka över från Amex MR till Avios och därefter hos Finnair där han kan skicka över avios till ditt konto mot en avgift på 10 Euro per gång. Alternativt om du vill spara 10 Euro så kan du boka via hans konto.

Toppen