Senaste nytt

Amex iphone app

Hachans

Medlem
"Långtryck" på "App Store" utan att faktiskt öppna appen. Då dyker det upp en meny som bland annat innehåller alternativet "Uppdatera". Har för mig att det gjordes om en aning för några månader sedan.

Du kan också gå in i App Store, klicka på din bild och sen kommer uppdateringarna upp. Ibland behöver man dra neråt för att listan ska uppdateras.

En ändring jag inte riktigt förstår varför Apple gjorde.
 
Precis skaffat Amex SAS Premium. Skaffade mig ett konto med login hos Amex la till kortet i iOS appen - funkar bra och får notiser vid köp mm. Skaffade även ett Extrakort till mig själv för utlägg i tjänsten. När jag försöker lägga till det kortet i appen respektive via webbläsaren så säger den att kortet inte går att läggas till ett befintligt konto utan att jag behöver skapa ett separat användarnamn/lösenord. Stämmer verkligen det?

amex1.png amex2.png
 

Walter

Medlem
Precis skaffat Amex SAS Premium. Skaffade mig ett konto med login hos Amex la till kortet i iOS appen - funkar bra och får notiser vid köp mm. Skaffade även ett Extrakort till mig själv för utlägg i tjänsten. När jag försöker lägga till det kortet i appen respektive via webbläsaren så säger den att kortet inte går att läggas till ett befintligt konto utan att jag behöver skapa ett separat användarnamn/lösenord. Stämmer verkligen det?

Jag har alltid kunnat ha både mitt huvudkort och mitt extrakort på samma konto, både på webben och i appen. Kanske bara är något tillfälligt problem. Vänta lite och ring sedan supporten?
 
@Walter Tack för snabbt svar! Jag har väntat 2 dagar men jag ger Amex några dagar till innan jag testar av supporten. Dock bra att få det bekräftat att det skall fungera.
 
Toppen