Senaste nytt

Amex iphone app

Nu har jag visserligen Android-appen men jag måste säga att jag inte är speciellt imponerad av den. Sedan senaste uppdateringen vill den att jag bekräftar med en säkerhetskod (SMS/mail) varje gång jag loggar in trots att jag valt att enheten ska vara sparad i inställningarna.

Dessutom tycker jag att sättet den visar använd och tillgänglig kredit är märkligt. Jag har inte gjort ett enda köp sedan i söndags och i onsdags betalade jag tillbaka precis vad det stod att jag var skyldig i när jag räknade beviljad kredit minus tillgänglig kredit.

Sedan denna betalningen trillat in på kontot visar den "Tillgänglig kredit" = min kreditgräns +9:-. och "Aktuellt saldo" står det sedan i onsdags cirka -500:- (gissar att ett minussaldo här egentligen är ett plussaldo).

Att det är plus 9:- på kontot förklaras av att jag betalade in den differensen mellan min kreditgräns och min tillgängliga kredit som jag såg i appen i tisdags morse. Uppenbarligen visade den inte rätt för då hade jag haft 0:-. Och varför i tusan visar den ~-500:- flera dagar efter är högst oklart. -9:- kan jag köpa eftersom den visar min kreditgräns +9:-.

I motsats måste jag säga att SEB's app för SAS Mastercard fungerar klanderfritt på denna punkten. "Disponibelt belopp" har aldrig felat och räknar med både bokförda och reserverade belopp i realtid.

Förstår onekligen inte varför inte Amex lyckas när SEB lyckas klanderfritt :rolleyes::mad:

Kikar man på deras hemsida står det:

Vi upplever just nu tekniska problem och har inte möjlighet att assistera er som kontaktar kundservice. Felsökning pågår och vi hoppas ha en lösning snarast.

Ja, det där med notiserna fungerade aldrig helt tillförlitligt. Många gånger så kom inte notisen, öppnade inte rätt dialog osv.
Mail och sms verkar mer pålitligt.
Jag kunde få notiser, välja den och logga in i appen men då hade den "glömt" vad den höll på med. Hade jag appen öppen och tvingade nätsidan att skicka ny notis så funkade det. Inget som hindrade mig, men lite osnyggt ändå.

Min app (eller Amex) har börjat att skicka sms/Mail varje gång jag betalar 26 kr för en biljett hos SL.
Detta började häromdagen. Även om SL är med på listan.

Appen verkar ha lite problem nu på morgonen, har inte gått att logga in alls.

Samma här

0F869261-22B6-4E45-A375-5B6C2C639A32.jpeg

Toppen