Nu har jag visserligen Android-appen men jag måste säga att jag inte är speciellt imponerad av den. Sedan senaste uppdateringen vill den att jag bekräftar med en säkerhetskod (SMS/mail) varje gång jag loggar in trots att jag valt att enheten ska vara sparad i inställningarna.
Dessutom tycker jag att sättet den visar använd och tillgänglig kredit är märkligt. Jag har inte gjort ett enda köp sedan i söndags och i onsdags betalade jag tillbaka precis vad det stod att jag var skyldig i när jag räknade beviljad kredit minus tillgänglig kredit.
Sedan denna betalningen trillat in på kontot visar den "Tillgänglig kredit" = min kreditgräns +9:-. och "Aktuellt saldo" står det sedan i onsdags cirka -500:- (gissar att ett minussaldo här egentligen är ett plussaldo).
Att det är plus 9:- på kontot förklaras av att jag betalade in den differensen mellan min kreditgräns och min tillgängliga kredit som jag såg i appen i tisdags morse. Uppenbarligen visade den inte rätt för då hade jag haft 0:-. Och varför i tusan visar den ~-500:- flera dagar efter är högst oklart. -9:- kan jag köpa eftersom den visar min kreditgräns +9:-.
I motsats måste jag säga att SEB's app för SAS Mastercard fungerar klanderfritt på denna punkten. "Disponibelt belopp" har
aldrig felat och räknar med både bokförda och reserverade belopp i realtid.
Förstår onekligen inte varför inte Amex lyckas när SEB lyckas klanderfritt