Senaste nytt

AMEX: Fakturan är betald i tid - ändå påminnelseavgift

Nu har jag fått in en ny E-Faktura från AMEX med betalningspåminnelse avgift samt ränta …

Vad pågår egentligen hos dem?

Min e-faktura betalades som vanligt den 27:e men denna månad registrerades betalningen hos Amex först den 28:e och så har det aldrig varit förut, det har alltid stått samma dag som betalningen gjordes. Amex har dock inte lagt på någon ränta eller förseningsavgift. I helgen stod det i rött att betalning saknas men det är borta nu.

Platinum, betalade med e-fakturan den 27:e men inget är reggad än. Inga ränta eller förseningsavgift än men fakturan är rödmarkerad som obetald. Normalt sätt brukar saldo uppdateras på morgonen dagen efter eller nu på måndag.

Min faktura var märkt som obetald i helgen men nu står det att den var betald 28 februari.
+1 på den. Såg att tillgänglig kredit dock hade ökats i fredags med inbetalt belopp. Ingen ränta debiterad på nya fakturan som kom idag. Om man får en sån debitering så bör kundtjänst kunna rätta till det i efterhand.

Jag har inte fått min e-faktura för Elite denna månaden till banken (SEB). Fakturan finns på Amex när jag tittar i appen däremot, så något verkar ju ha blivit fel. Har aldrig (vad jag minns i alla fall) varit med om att en e-faktura (från någon utställare) inte kommit fram till banken. Chattade också med Amex support men de verkade inte riktigt förstå min fråga och jag fick vad jag tycker en del märkliga svar.
Samma här, aldrig hänt tidigare för mig heller. Har Skandia. Amex support bekräftade att det är ett känt fel och jag blev ombedd att betala manuellt den här månaden.

Thank you for waiting.
I really appreciate your patience.
I am sorry for the inconvenience caused I have checked the details and this is a known issue.
It will be resolved soon.
Please feel free to reach out to us and in case if you do not receive the bill for the next month, and we will be happy to check for further details an dhelp you accoridngly.

Är det någon mer än jag som fått en påminnelseavgift och ränta debiterad i helgen för fakturabetalningar som gjordes förra veckan?

Jag har ICA Banken och e-faktura från American Express och godkände betalningen förra veckan som vanligt, pengarna drogs och jag tänkte inte mer på det - förrän i morse när jag loggade in på kontot och det står att jag har en obetald faktura. Poäng-saldot har hamnat på minus och en påminnelseavgift plus ränta är tillagt på kontot.

Jag har ringt AMEX som håller på att kika på saken och rapporterade att de har fått många samtal från personer i Sverige som verkar råkat ut för samma sak. Är det någon här som har samma problem tro?
Exakt samma för mig, men med Nordea som bank. Trodde att det skulle fixa sig utan att behöva ringa in, men inte. Står i telefonkö nu.

Jag har Swedbank och betalade 27:e. Är fortfarande inte registrerad som betald hos Amex. Det måste vara dom som har något strul med sina system. Lägger dom på ränta och snor poäng skjuter jag packningen. :mad:

Toppen