Senaste nytt

AMEX: Fakturan är betald i tid - ändå påminnelseavgift

Samma här. Ränta samt minus 30'000 EB poäng i saldot då en värvningsbonus ramlat in samma månad. Kundtjänst skyller på mig. Testar ringa in och hoppas på det bästa.

Annars säger jag upp AMEX, ingen lust att jaga ikapp minussaldo 30k EB... Speciellt efter devalvering på 2-4-1 för premium....

Samma här. Ränta samt minus 30'000 EB poäng i saldot då en värvningsbonus ramlat in samma månad. Kundtjänst skyller på mig. Testar ringa in och hoppas på det bästa.

Annars säger jag upp AMEX, ingen lust att jaga ikapp minussaldo 30k EB... Speciellt efter devalvering på 2-4-1 för premium....
Hur blir det med minussaldot undrar jag. Råkat ut för samma nämligen men där en jag bjöd in inte blev godkänd eftersom han haft ett amex gold

Hur blir det med minussaldot undrar jag. Råkat ut för samma nämligen men där en jag bjöd in inte blev godkänd eftersom han haft ett amex gold
Enligt chatten inga problem att säga upp med ett minussaldo EB poäng, blir ej skyldig något. Hur det är i verkligheten vet jag inte.

Enligt chatten inga problem att säga upp med ett minussaldo EB poäng, blir ej skyldig något. Hur det är i verkligheten vet jag inte.
Ah kanon.. ska bara handla presentkort på ica, coop, willys, ikea och bauhaus för 60k så jag får min nästa voucher nu innan 1a april. Säger upp kortet sen ;)

Ah kanon.. ska bara handla presentkort på ica, coop, willys, ikea och bauhaus för 60k så jag får min nästa voucher nu innan 1a april. Säger upp kortet sen ;)
Jag gjorde ungefär samma sak igår kväll.

Ringde f.ö. kundtjänst och berättade om minussaldot på poängkontot samt påförd ränta pga betalning registrerats sent. De var väl medvetna om problemet och saldot rättas till inom 7-10 dagar.

• Gilla
Reactions: A87
Nu har även min betalning, som också skedde den 27:e februari, registrerats. Registreringsdatum blev igår 3:e mars. Räntan och påminnelseavgiften är krediterad men poäng-saldot ligger fortfarande på minus. Vi får se om det ordnar till sig också. Han jag pratade med på kundservice la in olika ärenden på dessa olika krediteringar i alla fall.

Märkligt med att de skulle ha så bråttom med att lägga på avgifter, ränta och makulera poäng på en söndag (en bankdag efter betalning). De borde ju kunna vänta åtminstone 3 bankdagar innan de strular till det så kan jag tycka.
Jag tror jag har fått tillbaka mina poäng. Jag ligger på plus igen men kan inte gå tillbaka i historiken och kolla eftersom deras sida för att visa poängtransaktioner inte fungerar (och har inte fungerat på flera veckor). I appen kan jag bara se en knapp månad bakåt i tiden och där finns varken minus-posten eller plus-posten med. Vi får se om betalningen den här månaden går smidigare.

Jag tror jag har fått tillbaka mina poäng. Jag ligger på plus igen men kan inte gå tillbaka i historiken och kolla eftersom deras sida för att visa poängtransaktioner inte fungerar (och har inte fungerat på flera veckor). I appen kan jag bara se en knapp månad bakåt i tiden och där finns varken minus-posten eller plus-posten med. Vi får se om betalningen den här månaden går smidigare.
Poängtransaktioner på hemsidan funkar inte (har inte gjort på länge) men i appen funkar det bra. Välj "Förmåner" längst ned och sedan "Visa aktivitet".

Edit: Ah, noterade också att appen är mer begränsad än hemsidan var i tid bakåt. Hade inte sett det förut.

Då var det dags igen :) Nån mer än jag som betalade fakturan i fredags 25/4 (med förfallodag söndag 27/4) och det lyser rött i amex-appen?

Då var det dags igen :) Nån mer än jag som betalade fakturan i fredags 25/4 (med förfallodag söndag 27/4) och det lyser rött i amex-appen?
Yes, samma historia för undertecknad. Blir att kontakta dem. Extra jobbigt eftersom jag slagit i taket på krediten och kan alltså inte använda kortet förrän betalningen har registrerats

Toppen