Senaste nytt

Amex försäkringsvillkor

Jag kommer ringa och säga upp mitt platinum imorgon då jag egentligen endast haft kortet för är den bättre försäkringen, samt att det har varit okey att ta spenden på premium/elite men ändå vara täckt. Lounger har varit ett extra plus eftersom kortet ändå kostar 6000. Utan denna förmån (bästa försäkring gäller) så tycker jag inte kortet är värt sin kostnad, eftersom jag är mer intresserad av att nå så många 2-4-1 som möjligt och då är både flygresor, hotell och hyrbilar en stor bidragande faktor.

Trist.

Jag ringde idag och sa upp mitt kort och framförde skarp kritik. Tjejen på kundtjänst hade haft många liknande samtal senaste tiden. Jag behövde inte ens beskriva ärendet (fast det gjorde jag såklart). Hon sa att hon förstod 100% vad jag menade, och att hon och hennes kollegor tog all feedback kring detta vidare till sin chef.

Kan du inte fråga dem varför de gör den här förändringen?

Svaret jag fick på den frågan idag var ”den informationen jag fått är att tidigare har vi gjort det av goodwill, men det har vi nu alltså tagit bort”. På min följdfråga om varför man inte kommunicerar ut förändringen så hade hon inget svar och ville koppla mig till Solid.

Svaret jag fick på den frågan idag var ”den informationen jag fått är att tidigare har vi gjort det av goodwill, men det har vi nu alltså tagit bort”. På min följdfråga om varför man inte kommunicerar ut förändringen så hade hon inget svar och ville koppla mig till Solid.
Och det är ju den frågan man vill ha besvarad - varför ändra över huvud taget?

Jahopp.
Ännu en försämring!
Nej nu blir det tyvärr inget Amex Platinum för mig längre. Så bra är inte Pontus och när jag nu kommer byta från SAS till BA för andra program så finns det ingen anledning till att ha kvar kortet.
Sämre hotellförmåner, sämre försäkringar, sämre växlingskurser.... nae någon måtta får det vara!

Jag ringde Solid idag då jag bytt från Elite till Platinum nyligen men har en massa bokade resor med mitt Elite som kommer genomföras närmaste sex månaderna.

Informationen jag fick var att good will tillämpas under en övergångsperiod där alla resor fram till idag när jag mottog informationen fortfarande täcks av Platinumkortets försäkring. D.v.s. jag är inte försäkringslös under alla resor.

Fortfarande en väldigt kass försämring överlag, men kan vara bra för alla att veta att man i alla fall inte är helt oförsäkrad.

Olika bud håller ej.
Hade ej nöjt mig om jag ej fått det skriftligt.

Jag ringde Solid idag då jag bytt från Elite till Platinum nyligen men har en massa bokade resor med mitt Elite som kommer genomföras närmaste sex månaderna.

Informationen jag fick var att good will tillämpas under en övergångsperiod där alla resor fram till idag när jag mottog informationen fortfarande täcks av Platinumkortets försäkring. D.v.s. jag är inte försäkringslös under alla resor.

Fortfarande en väldigt kass försämring överlag, men kan vara bra för alla att veta att man i alla fall inte är helt oförsäkrad.

Blir att se över om man ska ha kvar platinum över huvud taget. Kommer att ha nytta av det de närmsta månaderna men sen är det troligtvis inte värt det längre.

Toppen