Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

Tack för svaret! Jag visste att de ger endast status, det är kanske jag som formulerade mig lite dumt. Eftersom ericwg skrev att det ”står inga 20 000 poäng under poängsummering” på hans Amex konto då undrade jag om han fick 20000 poäng samt respektive silver status på sitt sas konto.

Vet att det varit lite olika bud kring detta men undrar om någon vet ungefär hur lång tid efter att man fått godkänd ansökan om Elite till när statuspoängen kommer? Fick godkänt förra söndagen den 21 juli men har inte sett röken av några poäng ännu? Skulle sitta najs då jag blir Diamond och har några GO resor nu i augusti.

Tack

Vet att det varit lite olika bud kring detta men undrar om någon vet ungefär hur lång tid efter att man fått godkänd ansökan om Elite till när statuspoängen kommer? Fick godkänt förra söndagen den 21 juli men har inte sett röken av några poäng ännu? Skulle sitta najs då jag blir Diamond och har några GO resor nu i augusti.

Tack
Tog mig cirka 7 dagar (arbetsdagar) innan jag fick dem.

Är det någon som vet om man får behålla de redan överförda 20 000 statuspoängen under innevarande medlemsperiod, ifall man säger upp Amex Elite? Eller minskar statuspoängen efter uppsägning av kortet?

Funderar på ett Amex Elite nu när det är kampanj. En undran, de 20000 statuspoängen, får man dem per kalenderår eller är de kopplade till mitt eurobonusår? Har brytpunkt 1/8 på EB och det vore ju nästan för bra för att vara sant(och är det säkert också) om man får 20000p per kalenderår. Vad säger expertisen?

Toppen